مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

احداث ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از صدور مجوز برای احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی به قدرت حدود ۱۰۰ مگاوات در همدان خبر داد که در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

احداث ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، حاجی‌رضا تیموری در مراسم روز صنعت برق که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انسانی، سرمایه بزرگ هر شرکت و ارگان و سازمانی به شمار می‌رود که با آن کارهای بزرگ انجام می‌شود، گفت: کارگران چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورند.

    وی با بیان اینکه صنعت برق زیربنای هر حرکتی است، گفت: مهمترین بحث‌هایی که در صنعت برق مطرح است شامل افزایش بهره‌وری، مدیریت مصرف، کاهش تلفات انرژی، خودکفایی در ساخت تاسیسات و تجهیزات برقی می‌شود.

    تیموری با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها را هوشمندانه با تکیه بر رونق اقتصادی نامگذاری کرده اند، گفت: سال 88 سال اصلاح الگوی مصرف بود و در سال 89 سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف را ابلاغ کردند که یکی از سیاست‌های ابلاغ شده گسترش تولید برق از نیروگاه‌های تولید پراکنده، مقیاس کوچک و پربازده و تولید همزمان برق و حرارت بود.

    وی عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ابلاغی افزایش بازدهی نیروگاه‌ها، متنوع سازی منابع تولید و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین بود، که سرلوحه کارهای وزارت نیرو قرار گرفت و به تمام واحدهای تابعه و وابسته ابلاغ شد.

    تیموری با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: در سال 93 در بخش خزل یک نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به قدرت 6.4 مگاوات به بهره‌برداری رسید که از حرارت آن نیز درکارخانه کشت و صنعت خزل استفاده می‌شود.

    وی اظهار داشت: هم اکنون دومین نیروگاه مقیاس کوچک به قدرت 4.2 مگاوات در شهرک صنعتی بهاران آماده بهره‌برداری است که با راه‌اندازی آن در مجموع 10.6 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان احداث شده است.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در 4 مکان دیگر به قدرت 17 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک را در حال احداث دارند.

    وی عنوان کرد: در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری و ضرورت توسعه انرژی‌های نو زمانی که مشکل تحریم‌ها رفع شد با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور این امر رونق گرفت.

    تیموری عنوان کرد: دهه فجر سال گذشته 2 نیروگاه 7 مگاواتی در استان راه‌اندازی و همدان پایلوت احداث نیروگاه خورشیدی شد.

    وی اضافه کرد: همچنین با همت مسئولین و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران اروپایی با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی در استان همدان مجوز احداث 10 نیروگاه خورشیدی به قدرت حدود 100 مگاوات صادر شده که در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: به ازای هر 7 مگاوات حدود 8 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

    وی با اشاره به برخورداری از پتانسیل عظیم منابع تجدیدپذیر در کشور و بهره‌مندی حداکثری در استان همدان، اظهار داشت: کشور ایران سالانه به طور متوسط 2 هزار و 900 ساعت آفتاب دارد که می‌توان از این ظرفیت برای تولید انرژی خورشیدی استفاده کرد.

    تیموری با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی افزود: برای تولید انرژی پاک خورشیدی از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌شود بنابراین از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود، دوستدار محیط زیست است و محیط زیست را آلوده نمی‌کند و انرژی مداوم و پایداری تولید می‌شود.

    وی تأکید کرد: پنل‌های خورشیدی نور خورشید را جذب می‌کنند و بدون نیاز به سوخت و نیاز به آب آن را به برق تبدیل می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو