مدیران خودروعصر اعتبار

بتنی که خودش را ترمیم می کند

عصر ساختمان- این شیوه می تواند در محافظت از بدنه ساختمان ها کمک کند، به نحوی که در صورت برداشتن ترک باکتری های موجود در بتن آسیب را ترمیم کند.

بتنی که خودش را ترمیم می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زیست شناسان نوعی خاص از بتن را طراحی کردند که می تواند در گذر زمان خود را ترمیم کند، در تولید این بتن پژوهشگران باکتری های زنده را به بدنه آهک تزریق کردند به نحوی که این باکتری ها تا مدت 200 سال می توانند از بتن مراقبت کنند.

    این شیوه می تواند در محافظت از بدنه ساختمان ها کمک کند، به نحوی که در صورت برداشتن ترک باکتری های موجود در بتن خود را ترمیم کند.

    این موضوع می تواند در هزینه ساخت و نگهداری سازه به صورت قابل توجهی صرفه جویی کند، بتن زیستی از طریق تزریق باکتری ها درست می شود، زمانی که آب به ترک موجود در بتن برخورد می کند باکتری ها بیدار شده و شروع به تولید سنگ آهک می کنند، در فیلم زیر کارشناس به خوبی این موضوع را به نمایش می گذارد.

    باکتری های تزریق شده در این بتن ها می توانند به مدت 200 سال زنده بمانند و کار ترمیم را انجام دهند، همچنین تنها سه هفته پس از ایجاد ترک و مشکل در بتن، این باکتری ها  بتن را ترمیم می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی