مدیران خودروعصر اعتبار

شهرهای برتر جهان برای سفر و گردشگری در ۲۰۱۷

عصر ساختمان- نشریه Lonely Planet در گزارشی که اخیرا تهیه کرده، فهرستی از ۱۰ شهر برتر جهان را برای سفر و گردشگری در ۲۰۱۷ سال ارائه کرده است.

شهرهای برتر جهان برای سفر و گردشگری در ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وکیل ملت، در این بررسی عوامل مختلف و متنوعی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. بعضی از مهم ترین شاخص های این مطالعه شامل موارد زیر هستند:

    - آثار تاریخی قدیمی
    - ساختمان های لوکس و کم نظیر
    - طبیعت زیبا
    - امکانات مناسب توریستی
    - رفتار دوستانه مردم با گردشگران.

    این شهرها با ساختمان های لوکس، طبیعت بی نظیر، اماکن تاریخی و امکانات مناسب توریستی، در انتظار گردشگران مشتاق هستند. در ادامه 10 شهر برتر جهان برای مسافرت در 2017 آمده است.

    1. بوردو، فرانسه (Bordeaux-France)

    این شهر بهترین شهر جهان برای مسافرت در 2017 است. شهر بوردو را می توان به افسانه زیبای خفته تشبیه کرد. این شهر ذخایر و منابع گردشگری را در خود جمع کرده و از محبوبیت بسیار بالایی نزد گردشگران برخوردار است. با استفاده از قطارهای پرسرعت می توان یک سفر شیرین دو ساعته را از پاریس تا بوردو طی کرد. تورهای گردشگری، علاقه مندان را از طریق رودخانه گارون (Garonnr River) به این شهر می آورند و غذاهای باکیفیتی را در اختیار مسافران قرار می دهند. غذاهای خوشمزه و لذیذ از جمله دلایلی است که بوردو را به یک شهر دوست داشتنی تبدیل کرده است.

    2. کیپ تاون، آفریقای جنوبی (Cape Town-South Africa)

    این شهر نیز بهترین شهر جهان برای مسافرت در سال 2017 است. مردمان کیپ تاون تلاش های بسیاری کردند تا فرهنگ و آداب و رسوم خود را به جهانیان معرفی کنند و تا حدودی هم موفق شدند. غذاهای محلی این شهر طعم و بوی لذت بخشی دارد و رستوران های زیادی در سطح شهر فعالیت می کنند. کیپ تاون در منطقه ای قرار دارد که خاک آن حاصلخیز است و به همین دلیل انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات را می توان در آن یافت. یکی از جاذبه های گردشگری کیپ تاون، موزه هنرهای معاصر آفریقایی به نام زیتز (Zeitz Museum) است که از چند ماه پیش کار خود را آغاز کرد. زیتز بزرگ ترین موزه ای است که هنر آفریقا را به نمایش می گذارد.

    3. لس آنجلس، کالیفرنیا (Los Angeles-California)

    لس آنجلس از سطح بالای سلامتی برخوردار است و بسیاری از افراد مشهور دنیا در این شهر زندگی می کنند. لس آنجلس به علت داشتن سیستم حمل و نقل آسان و برخورداری از 50 هتل مجهز، در فهرست بهترین شهرها برای مسافرت در سال 2017 قرار گرفته است. این شهر آنقدر جاذبه توریستی دارد که نام بردن همه آن ها بسیار زمانبر است، اما از مهم ترین آن ها می توان به ساحل های زیبا، غذاهای خوشمزه و امکانات تفریحی مدرن اشاره کرد، همچنین غروب های زیبای لس آنجلس تماشایی است.

    4. مریدا، مکزیک (Merida-Mexico)

    مریدا شهری است در مکزیک که آداب و رسوم و فرهنگ های خاص و صدای نواخته شدن موسیقی در آن بی همتاست. ترانه های خوش آهنگ به همراه خوراکی های خوشمزه و البته تند که در دنیا معروف هستند، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای دنیا برای مسافرت در سال 2017 تبدیل کرده است. بسیاری از افراد، مکزیک را به عنوان پایتخت فرهنگ آمریکایی می شناسند. شهر مریدا در حال حاضر یکی از امن ترین شهرهای مکزیک است و گردشگران می توانند با خیال راحت از این شهر زیبا دیدن کنند.

    5. اوهرید، مقدونیه (Ohrid-Macedonia)

    شهر اوهرید در کشور مقدونیه و در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان واقع شده است. دریاچه Eponymous Lake با منظره های تماشایی خود در این شهر قرار دارد. با قایق سواری و پارو زدن در این دریاچه حسی وصف ناشدنی را تجربه خواهید کرد. خانه های رنگارنگ و مناره شکسته کلیسای شهر از دریاچه دیده می شود. همچنین گردشگران می توانند از قلعه سمویل (Samoil Casle) نیز دیدن کنند. این مکان یکی از پربازدیدترین جاذبه های مقدونیه است. اوهرید به عنوان مرکز دینی و مذهبی مقدونیه شناخته می شد و امروزه نیز به یکی از قطب های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

    6. پیستویا، ایتالیا (Pistoia-Italy)

    پیستویا به دلیل هنر و معماری فوق العاده خود به فلورانس کوچک معروف شده است. برخی ها نیز این شهر را پایتخت فرهنگ و تمدن ایتالیا می دانند. در سال های اخیر صنعت توریست در این شهر بسیار پیشرفت کرده و فرصت های شغلی زیادی را برای مردمان محلی آن ایجاد کرده است. البته پیستویا هنوز راه زیادی برای رسیدن به توسکانی دارد اما پیش بینی می شود که به دلیل داشتن محیط خوب و اماکن تاریخی به زودی بتواند جای آن را بگیرد. توسکانی منطقه ای است در ایتالیا به مرکزیت فلورانس که با داشتن شش میراث جهانی یونسکو، از آن به عنوان یک قطب فرهنگی یاد می شود.

    7. سئول، کره جنوبی (Seoul-South Korea)

    بیش از یک دهه است که کره ای ها تلاش می کنند سئول را به شهری سرسبز و توریستی تبدیل کنند. پروژه های بسیاری در این راستا انجام شد که از این میان می توان به ساخت بزرگراه های زیبا، فضاهای عمومی و تفریحی مدرن، آب نماهای دیدنی و پارک مرکزی بسیار بزرگ اشاره کرد. سئول از سیستم حمل ونقل مناسبی نیز برخوردار است و با اینکه یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیاست اما توانسته امکانات خوبی را در اختیار گردشگران قرار بدهد.

    8. لیسبون، پرتغال (Lisbon-Portugal)

    فرهنگ و آشپزی خاص لیسبونی ها در جهان معروف بوده و از سوی دیگر هزینه گشت وگذار در این شهر در مقایسه با شهرهای هم رده اش بسیار مناسب است.

    مسافران می توانند ضمن لذت بردن از طبیعت و آب وهوای مناسب لیسبون، از موزه هایی مانند کالوست گلبنکیان که یکی از بهترین موزه های هنر در جهان است، دیدن کنند.

    9. مسکو، روسیه (Moscow-Russia)

    مسکو پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور روسیه است. مناظری در این شهر زیبا وجود دارد که مانند تابلوهای نقاشی، چشمان بازدیدکنندگان را خیره می کند. برگزاری جام جهانی فوتبال 2018 در این کشور یکی دیگر از دلایلی است که مسکو را به یکی از بهترین شهرها برای مسافرت در سال 2017 و حتی 2018 تبدیل می کند.

    ساختمان ها و بناهای مدرن بسیاری در این شهر ساخته شده اند که از جمله آنها می توان به فرودگاه تازه ساخت رامنسکویه و خطوط متروی مدرن اشاره کرد. این امکانات ساخته شده اند تا مسافرانی که برای تماشای جام جهانی فوتبال به این شهر می آیند، سفری راحت و به یادماندنی را تجربه کنند. موزه های معروف و دیدنی مانند موزه پلی تکنیک از دیگر جاذبه های گردشگری مسکو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی