مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

واگذاری۵۰ میلیون وام بلاعوض به روستاییان خسارت دیده استان

عصر ساختمان- مهدیان از آمادگی این بنیاد برای در اختیار قرار دادن زمین و واگذاری تسهیلات مورد نیاز خبر داد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است.

واگذاری۵۰ میلیون وام بلاعوض به روستاییان خسارت دیده استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیز الله مهدیان معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده روستاهای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر دهها خانه مسکونی در روستای استان و به ویژه چنار عجب شیر دچار خسارت شده است، افزود: برخی از مناطق روستایی سیل‌زده نزدیک حاشیه رودخانه‌ها خالی از سکنه شده است.

    وی اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه 200 میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است.

    معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن یادآوری کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در کنار سایر دستگاه‌های‌اجرایی خدمات‌رسان بلافاصله در محل وقوع سیل حاضر و کمک‌های امداد رسانی را انجام داده و اتاقک‌های اسکان موقت را به مناطق آسیب‌دیده اعزام کرده است.

    مهدیان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را در تمامی روستاها آغاز کرده است،به ایرنا گفت: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند و بنیاد مسکن آماده است تا به صورت رایگان برای خانه‌هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند تا افراد شروع به ساخت واحدهای خود کنند.

    گفتنی است بارش باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان شرقی شد. سیل علاوه بر ایجاد خسارت های مالی در شهرهای مختلف استان، در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر موجب مفقودی 42 نفر شد که تاکنون پیکر 37 نفر پیدا شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی