مدیران خودروعصر اعتبار

یک ایرانی، برنده جایزه تحقیقاتی انجمن مهندسان عمران آمریکا

عصر ساختمان- انجمن مهندسان عمران آمریکا کاوه مدنی، استاد ایرانی مدیریت آب و محیط زیست امپریال کالج لندن را به عنوان یکی از پنج برنده جایزه تحقیقاتی هوبر در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

یک ایرانی، برنده جایزه تحقیقاتی انجمن مهندسان عمران آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE) دارای بیش از 150 هزار عضو از 177 کشور دنیاست و با بیش از 160 سال قدمت، قدیمی‌ترین انجمن مهندسی ایالات متحده محسوب می‌شود. از سال 1949 تاکنون، این انجمن سالانه سه تا پنج نفر را برای دریافت جایزه تحقیقاتی والتر هوبر انتخاب می‌کند. این جایزه که باارزش‌ترین جایزه برای محققین نسبتا با سابقه (mid-career) محسوب می‌شود به کسانی داده می‌شود که به موفقیت قابل توجهی در تحقیقات خود در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران دست یافته باشند.

    کاوه مدنی این جایزه را به خاطر "تحقیقات پیشگامانه در توسعه روش‌های تخصیص منابع محدود آب از طریق تلفیق مفاهیم حل مناقشات و نظریه بازی‌ها برای استفاده در سامانه (سیستم)های پیچیده منابع آب" دریافت می‌کند. کمیته انتخاب این جایزه به طور خاص "رهبری او در استفاده از مفاهیم تحلیل سامانه‌ها در مسائل محیط زیست، آب و انرژی" را مورد توجه قرار داده است.

    این دومین جایزه ای است که او از انجمن مهندسان آمریکا می‌گیرد. مدنی در سال 2012  نیز توسط این انجمن به عنوان یکی از 10"چهره جدید مهندسی عمران" انتخاب شده بود. اتحادیه علوم زمین اروپا نیز در سال گذشته او را به سبب "نقش بنیادی در تلفیق نظریه‌ بازی‌ها و روش‌های متفاوت تحلیل تصمیم‌گیری با سامانه‌های مرسوم مدیریت منابع آب" به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال 2016 معرفی کرد.

    جایزه تحقیقاتی هوبر طی مراسمی در اجلاس سالانه مهندسان عمران در مهر ماه امسال در شهر نیواورلئان آمریکا به آقای مدنی اهدا می‌شود.

    گفتنی است؛ کاوه مدنی، عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، متولد مرداد 1360، تهران دانشمند، پژوهشگر و فعال محیط زیستی سرشناس ایرانی و استاد مرکز سیاست محیط زیست امپریال کالج لندن است. وی در جوامع علمی بین‌المللی به "سبب کمک بنیادی در تلفیق نظریه بازی ها و تحلیل تصمیم گیری با مدل های مدیریت منابع آب" مطرح است. او در سال‌های اخیر نقش بسیار پر رنگ و تأثیرگذاری در افزایش آگاهی عمومی نسبت به بحران منابع آب و محیط زیست ایران ایفا کرده است.

    مدنی در حال حاضر استاد آنالیز سیستم‌ها (تحلیل سامانه‌ها) و سیاست در مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) است. وی پیش از پیوستن به کالج سلطنتی لندن استادیار دانشگاه فلوریدای مرکزی (سنترال فلوریدا) بوده است.

    کاوه مدنی عضو شورای سردبیران نشریه علمی و پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی منابع آب انجمن مهندسان عمران آمریکا و نشریه شهرها و جوامع پایدار انتشارات الزویر است. او همچنین در اسفند ماه 1395 دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم ایران بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار