مدیران خودروعصر اعتبار

نقشه خانه ۶۰ متری، مناسب خانواده های کوچک+ تصاویر

عصر ساختمان-از آنجایی که امروزه آپارتمان های ۶۰ متری به انتخاب اول بسیاری از خانواده های در شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. در این مطلب به بررسی نقشه خانه ۶۰ متری بسیار شیکی خواهم پرداخت که برای یک خانواده کوچک طراحی و چیده شده است.

نقشه خانه ۶۰ متری، مناسب خانواده های کوچک+ تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان » به نقل از وب سایت اتاق, از آنجایی که امروزه آپارتمان های 60 متری به انتخاب اول بسیاری از خانواده های در شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. در این مطلب به بررسی نقشه خانه 60 متری بسیار شیکی خواهم پرداخت که برای یک خانواده کوچک طراحی و چیده شده است. همه پدر و مادرهایی که فرزندی کوچک در خانه خود دارند، می دانند که دیزاین داخلی آپارتمانشان برای مدت طولانی یک شکل باقی نمی ماند. یک خانواده کوچک مثلا سه نفره می توانند زندگی بسیار شاد و پر از صحنه های خاطره انگیز داشته باشند. بنابراین آپارتمان چنین خانواده هایی نیز باید همین موضوع را به خوبی منعکس کند.

برای ایجاد فضایی شاد مخصوص خانواده کوچک و طرح ریزی نقشه خانه 60 متری چالش ها و مشکلاتی جود دارد که باید به هوشمندی و خلاقیت آنها را کامل برطرف کرد. خانه ای که ادامه قصد معرفی آنرا دارم دقیقا چنین ویژکی داشته و نتیجه طراحی آن یک اثر فوق العاده باکلاس و زیبا شده است. طراحان فضای داخلی این خانه را با انواع لوازم مطابق با مد روز تزیین کرده و در عین حال به نیازهای فرزند کوچک

برای فضاهای کوچک سبک مینیمال و مدرن بدون شک بهترین گزینه خواهد بود. در آپارتمان زیر نیز از همین عناصر مدرن استفاده شده است، مثلا رنگ های بکار رفته عمدتا خنثی بوده و از مبلمان راحتی پولیش شده، ساده و جمع و جور در دکوراسیون داخلی استفاده شده است. همچنین از عناصری روشن و فرح بخش مانند مبل راحتی، کوسن ها و فرش هر کدام به رنگی شاد و زیبا استفاده چشم گیری شده. این خانه با اینکه مساحتی 62 متری دارد اما تمام اتاق های اصلی مانند نشیمن، پذیرایی، حمام، دو عدد اتاق خواب و یک بالکن بزرگ را نیز در خود جای داده است.

در اتاق نشیمن کنار میز تلویزیون خانه گلدان زیبا درون پایه ای چوبی قرار گرفته است. این پایه چوبی نقش نوعی محافظ را بازی می کند و از افتادن آن توسط کودک خردسال جلوگیری می کند. شلف های درب دار با طرح بدون دستگیره در زیر تلویزیون و روی دیوارها تمام لوازم حساس را دور از دسترس کودک نگاه می دارد. قسمت ورودی خانه نیز که یکی از مهم ترین مکان هاست از قلم نیافتاده و با کفپوش ها و دیوارهای یکدست سفید و همچنین دو عدد نشیمنگاه زرد رنگ تزیین شده است.

بعداز اتاق نشیمن و راهروی ورودی به آشپزخانه می رسیم. همانطور که در شکل های زیر مشخص است، کفپوش خانه از ترکیب سرامیک و چوب تهیه شده و ظاهری پازل مانند به کف خانه داده است. آشپزخانه فقط یک سمت دیوار را اشغال کرده اما همه چیز را کامل در خود داشته و برای آشپزی بسیار مناسب است. یخچال و فر خیلی هوشمندانه از دید پنهان شده اند تا دیوار بین کابینت ها که به رنگ سبز-آبی کاشی کاری شده و همچنین کابینت های رنگ چوب، به زیبایی خود را بنمایش بگذارند.

همه پدر و مادرها می دانند که سبک زندگی کودکان به اتاق خوابشان محدود نمی شود. کودک نیاز به فضایی به بازی دارد، حال هر قسمتی از خانه که این شرایط را دارا باشد به مکان محبوب او تبدیل خواهد شد. در نقشه خانه 60 متری باید حتما فضایی مناسب برای بازی کودکان درنظر گرفت. اتاق زیر برای کودک دختر طراحی شده اما والدین نیز از این اتاق برای مطالعه و کار استفاده می کنند. کاغذ دیواری ستاره دار در کنار کتابخانه سفید و دراور چوبی ظاهر دکوراسیون را به چشم بیننده، بسیار دلپذیر و در عین حال مرتب نشان می دهد.

اتاق خواب والدین نیز با تمی تقریبا زنانه طراحی شده است. دیوارها رنگی خنثی دارند اما روتختی سبز و صورتی تم اتاق را اندکی زنانه نشان می دهد. چسبیده به اتاق خواب، تراسی قرار گرفته که با دیوار و پنجره بسته شده است اما صندلی ایی چند طبقه برای لذت بردن از ویو شهر در این مکان قرار گرفته است. طراحی حمام و دستشویی نیز بسیار جالب است. همانطور که در نقشه خانه 60 متری زیر مشخص شده، حمام و دستشویی در قسمت راهروی ورود خانه قرار گرفته است اما درب و دیوار این قسمت کاملا شیشه ای با ظاهری مات است که باعث شده نور به داخل این مکان نفوذ کرده و آنرا روشن نشان دهد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی