مدیران خودروعصر اعتبار

خیره کننده ترین بناهای معماری در کجا قرار دارند؟

عصر ساختمان: در این خبر سعی داریم تا تعدادی از بناهای مورد علاقه معماران برجسته جهان را در معرض دید شما بگذاریم.

خیره کننده ترین بناهای معماری در کجا قرار دارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در راستای اینکه بناهای معماری به عنوان یکی ازآثار زیبا شناسی و هنری به شمار می روند  از معماران سرشناس جهان خواسته شد تا برترین بناهای معماری را از نظر طراحی را معرفی کنند .چکیده علاقه مندی آن هافهرستی به شما ارائه می شود.

1-معبد پارتنون در آتن یونان:
تارا ایمانی  بنیان‌گذار شرکت معماری ایمانی معبد پارتنون در شهر آتن را انتخاب کرده و رابطه با انتخابش می گوید: ستون‌های کرینتی، استفاده از یک منحنی و کوژی جزیی در ستون‌ها کمک کرده است تا این ستون‌ها از دور باریک دیده نشوند.

2-کنگره‌ی ملی برزیل در شهر برازیلیا:
"جولیا دونوهو" ، رییس و مدیر پروژه در شرکت طراحی و توسعه Equinox ساختمان کنگره ملی برزیل را انتخاب کرده است وی دررابطه با انتخابش می‌گوید:طراحی  این شهربر اساس الهام از یک  هواپیما طراحی شده که در دماغه و بدنه‌ی آن، ادارات مرکزی، سفارتخانه‌ها و نهادهای فرهنگی و در بال‌ها، مناطق مسکونی قرار گرفته‌اند.

3-موزه هنر سائوپائولو، برزیل:
داماریس هالینگزورث مدیر پروژه‌ی گروه DLR  موزه هنر سائوپائولو، برزیل را انتخاب کرده است و در این باره می‌گوید :"این موزه با بتن و شیشه ساخته شده است. برای من جالب و جذاب است که این ساختمان توسط یک زن طراحی شده است."

4-معبد شهر ممنوعه شهر پکن چین:
روزا شنگ  معمار ارشد شرکت Bohlin Cywinski Jackson-معبد شهر ممنوعه شهر پکن چین را انتخاب کرده ومی‌گوید: معبد شهر ممنوعه دارای ساختار پیچیده و در عین حال فرم‌های ساده است. معماری بناها، یک مجموعه‌ی فرهنگی غنی و مادام‌العمر، برای تمام تمدن‌ها به حساب می‌آیند."

5-ساختمان نوآوری، علم و تکنولوژی در دانشگاه پلی‌­تکنیک فلوریدا:
ماریکا مک کیل رییس استودیوی MM بنای ساختمان نوآوری، علم و تکنولوژی در دانشگاه پلی‌­تکنیک فلوریدا را انتخاب کرده و می‌گوید: " احساس می‌کنم نوعی ارتباط واقعی با این پروژه و جامعه‌ی لیک‌لند دارم.

6-خانه‌ی هوبرتوس در آمستردام هلند:
رندی دچ رییس موسسه‌ی Deutsch Insights و استادیار رشته معماری در دانشگاه ایلینوی در رابطه بابنای خانه‌ی هوبرتوس در آمستردام هلند می‌گوید: ین ساختمان از بخش‌های مساوی با محیطی جالب، صمیمی و با رنگ‌های شاد و با استفاده از مصالحی همچون شیشه و بتن ساخته شده است.

7- ساختمان امپایر استیت در نیویورک:
ویلیام مارتین ، بنیان‌گذار شرکت معماری WJM درباره‌ی ساختمان  امپایر استیت در نیویورک می‌گوید:  آنتن‌های نصب شده بر فراز این ساختمان ارزش آن را به دلیل ارایه‌ی بهتر کیفیت صدا و تصویر بالا برده‌اند.

8-کلیسای نور در اوزاکا، ژاپن:
فرانک کانها ، مدیر عامل پروژه معماری FC3 درباره‌ی بنای ساختمان  کلیسای نور در اوزاکا، ژاپن می‌گوید: در این فضاها حضور یکپارچه و فرم‌های ساده و پرحجم با نقش خیره‌کننده­‌ای از نور مجسم شده‌اند.

9-مرکز اینترپرایز در دانشگاه آنجلیای شرقی در نورویچ، انگلستان:
بن آدام اسمیت، معمار بریتانیایی و بنیان‌گذار موسسه House Planning Help درباره‌ی ساختمان این مرکز می‌گوید:"اینترپرایز، ترکیبی از معماری غنی و طراحی پایدار است که در محوطه‌ی دانشگاه واقع شده است.

10-موزه هنر کیمبل در شهر فورت ورث، تگزاس:
باب بورسون، رییس شرکت Malone Maxwell Borson Architects در خصوص ساختمان موزه‌ی هنر کیمبل می‌گوید:" این ساختمان  نشان می دهد که چگونه می‌توان از روشنایی طبیعی روز برای روشن کردن موزه‌ها و گالری‌های هنری بدون آسیب دیدن آثار، استفاده کرد.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی