مدیران خودروعصر اعتبار

۲۶۰ متقاضی تسهیلات بازسازی مسکن به بانک های خراسان شمالی معرفی شدند

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۶۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی مسکن خسارت دیده از سیلاب در این استان به بانک های عامل معرفی شده اند.

۲۶۰ متقاضی تسهیلات بازسازی مسکن به بانک های خراسان شمالی معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی روحانی با بیان اینکه تسهیلات بازسازی برای جبران خسارت های حادث طبیعی پرداخت می شود اظهار کرد: پرونده 112 نفر از معرفی شدگان به بانک، منجر به انعقاد قرارداد شده و 103 نفر از مرحله نخست تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
    وی افزود: برای جبران خسارت ها، بانک ملی پرداخت 32 میلیار ریال، بانک سپه 31 میلیارد ریال، بانک صادرات 25 میلیارد ریال را تقبل کرده و 2 میلیارد ریال توسط بانک تجارت به این متقاضیان پرداخت می شود.
    روحانی اظهار کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها 200 میلیون ریال و در شهرها 300 میلیون ریال تسهیلات اعطا می شود، علاوه بر آن به ازای هر واحد مسکونی در روستاها هم50 میلیون ریال و در شهرها 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض اعتبار اختصاص پیدا می کند.
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: جاری شدن سیلاب در سال 94، به 272 واحد مسکونی روستایی و شهری در استان خسارت وارد کرد که از این تعداد هفت واحد مسکونی در شهرها و مابقی در روستاها بودند.
    وی تصریح کرد: 103 واحد مسکونی روستایی در اسفراین، 25 واحد مسکونی در روستاهای بجنورد، 30 واحد مسکونی در راز و جرگلان، 54 واحد مسکونی در فاروج، 25 واحد مسکونی در مانه و سملقان و 35 واحد مسکونی در شیروان به علت جاری شدن سیلاب خسارت دیدند.
    روحانی در بخش دیگر سخنان خود درباره خسارت های ناشی از زلزله در استان اظهار کرد: خراسان شمالی بر روی پهنه لرزه خیز واقع است و یکی از مخاطرات ساخت و ساز و ساخت مسکن نیز وقوع زمین لرزه است و در این زمینه مقاوم سازی منازل مسکونی در این استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
    وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کمک به مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی تا کنون اقدامات خوبی انجام داده به طوری که دراین استان حدود 50 درصد از منازل مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و یا توسط مالکان مقاوم سازی شده است.
    روحانی تصریح کرد: دراین سال ها که مردم نسبت به مقاوم سازی منازل حساس تر شده اند، خود نیز به نوسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی اقدام کرده اند.
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در سال جاری وقوع زمین لرزه در استان سبب خسارت به تعدادی از منازل روستایی در برخی مناطق شده است.
    روحانی تصریح کرد: وقوع زلزله طی امسال به 370 واحد مسکونی خسارت وارد کرده است که خسارت به 254 واحد مسکونی زیر 30 درصد بوده است و 79 واحد مسکونی نیز 30 تا 60 درصد خسارت دیده اند.
    وی اظهار کرد: 37 واحد مسکونی نیز بالای 60 درصد خسارت دیده اند که باید بازسازی شوند.
    روحانی خاطرنشان کرد: مکاتبات برای اعطای تسهیلات بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده انجام شده و امید می رود تا پایان امسال این اعتبارات تزریق شود.
    وی گفت: در 100 سال گذشته 26 فقره زمین لرزه به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین،(ریشتر) در این استان رخ داده و در این مدت چهار فقره زمین لرزه بالای 6 ریشتر و یک فقره زمین لرزه بالای هفت ریشتر در این استان به وقوع پیوسته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو