مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فنی بیمه ملت با اشاره به حادثه پلاسکو:

۶۵ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم

عصر ساختمان- معاون فنی بیمه ملت اعلام کرد این شرکت تاکنون ۶۵ میلیون تومان از مبلغ بیمه نامه های مرهونات بانکی مربوط به پرونده پلاسکو را پرداخت کرده است، وی می گوید حدود ۱.۵ میلیارد از بیمه نامه های بیمه ملت مربوط به واحدهایی است که جنسی در آن‌ها وجود نداشته است.

۶۵ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امید معظمی گودرزی  درباره مقدار پرداختی بیمه ملت در رابطه با خسارت‌دیدگان حادثه پلاسکو اظهار کرد: در این مورد هشت بیمه‌نامه شناسایی کرده‌ایم که مستقیم هم نیست بلکه از طریق بانک سپه به ما واگذار شده است. یکی را پرداخت کرده‌ایم و هفت بیمه‌نامه دیگر در مرحله تکمیل مدارک هستند که البته دو تا از آن‌ها هیچ موجودی ای در ساختمان نداشتند.

    وی با بیان اینکه بیمه ملت، بیمه‌نامه آتش‌سوزی مستقیمی در ساختمان پلاسکو نداشته و هشت بیمه نامه مذکور مربوط به مرهونات بانکی است، افزود: مجموع سقف تعهدات ما در آن بیمه‌نامه‌ها یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که تاکنون حدود 65 میلیون تومان از این مبلغ را  پرداخت کرده‌ایم، ولی برای بقیه موارد به اسناد و مدارک نیاز است. افرادی که تسهیلات از بانک گرفته‌اند، باید مدارکی به ما ارائه دهند تا بتوانیم خسارت را پرداخت کنیم.

    معاون فنی بیمه ملت ادامه داد: ممکن است صاحب مغازه‌ای سه میلیارد تومان موجودی داشته باشد، ولی وام هفت میلیون تومانی گرفته باشد. در نتیجه ما فقط در مقابل آن هفت میلیون تومان متعهد هستیم و برای آن مبلغ باید از بانک اسنادی ارائه شود و بعد از آن اسناد موجودی ها را ببینیم و مبلغ خسارت را پرداخت کنیم.

    گودرزی ادامه داد: چهار تا از این بیمه‌نامه‌ها مربوط به دو برادر است که هر دو خارج از ایران هستند، آن ها خود گفته‌اند موجودی زیادی در آنجا نداشته‌اند.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا بخش نامه دولت که گفته بود شرکت‌های بیمه باید تا پایان بهمن ماه سال جاری تمام بیمه‌نامه‌های مربوط به پلاسکو را بررسی و خسارات را بپردازند عملا محقق نشد؟ گفت: مراجعه کننده باید این موضوع را بخواهد از طرفی موجودی‌های برخی مشخص نبوده و عده‌ای نیز تسهیلات خود را از بانک تسویه کرده‌اند. ما بخش زیادی از بیمه‌نامه هایمان مربوط به حادثه پلاسکو را مربوط به آن دو برادری می‌دانیم چرا که از آن یک میلیارد و 700  میلیون تومان حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومانش برای آن دو برادر است. البته یکی از بیمه نامه‌های ما با بیمه البرز مشترک است که در صورتی که آن شرکت به عنوان بیمه گر اصلی رسیدگی کند و به ما اعلام کند ما سهم مان را پرداخت می کنیم.

    گودرزی درباره نحوه پرداخت خسارات حادثه پلاسکو به بیمه‌گذاران گفت: برای افرادی که در ساختمان پلاسکو بیمه‌نامه‌ای داشته‌اند، شرایط خاصی قائل شدیم و خارج از نوبت به پرونده آنها رسیدگی کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی