مدیران خودروعصر اعتبار

مراتب ثبت قنات اکبرآباد به استاندار کرمان ابلاغ شد

عصر ساختمان- معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‎ای مراتب ثبت «قنات اکبرآباد» را به استاندار کرمان ابلاغ کرد.

مراتب ثبت قنات اکبرآباد به استاندار کرمان ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «قنات اکبرآباد» را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

    در متن این نامه، که روز گذشته به استاندار کرمان ارسال شده، آمده است:

    «در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی ”قنات اکبرآباد" واقع در استان کرمان، شهرستان بم، بخش مرکزی، از شهر بم تا شهر بروات که پس از طی تشریفات قانونی لازم به‌شماره 31163 مورخ 1393/9/12 در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده، ابلاغ می‌گردد.

    اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

    خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه، این سازمان را مطلع فرمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی