مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب سریالی آثار تاریخی در بابل

عصر ساختمان- تخریب سریالی آثار تاریخی در شهرستان بابل و بی‌توجهی مسئولان این شهرستان مردم و سازمان‌های مردم نهاد بابل را به مقابل اداره میراث فرهنگی بابل کشاند.

تخریب سریالی آثار تاریخی در بابل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در پی تخریب های سریالی خانه تاریخی خلیلیان، سازمان های مردم نهاد، دوستداران میراث فرهنگی، فعالان مدنی و اجتماعی شهرستان بابل در تجمعی اعتراض آمیز در روبروی اداره میراث فرهنگی این شهر با در دست داشتن پلاکارد، مطالبات خود را مطرح کردند.

    ظهر دوشنبه دوم اسفندماه در پی تخریب کامل خانه تاریخی خلیلیان، جمعی از دوستداران میراث فرهنگی با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تخریب های آثار تاریخی در این شهر اعتراض کردند.

    این در حالی است که خانه خلیلیان بارها توسط هیات امنای انتخابی اداره اوقاف شهرستان بابل در روزهای جمعه به شکل های مختلفی تخریب شده است.

    التفات اباذری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل گفت: گردهمایی دوستداران میراث فرهنگی یک امر طبیعی بوده و در زمره مطالبات مردمی است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بابل با بیان اینکه ما بسیار خوشحالیم که مردم چشم اشان باز است و دلشان نیز برای مباحث فرهنگی می سوزد، افزود: خواسته هایی که شهروندان دارند در زمره مطالبات میراث فرهنگی و در زمره فعالیت ها و اهداف این اداره است.

    وی با اشاره به اینکه آثار ثبتی میراث فرهنگی در شهر بابل با کم کاری مسئولان به صورت سریالی تخریب شد، تصریح کرد: شاید در گذشته مردم صبوری به خرج دادند اما امروز به این نتیجه رسیدند که دامنه تخریب ها افزایش یافته است، به هر حال این مطالبات مردمی برای میراث فرهنگی بسیار خوشایند است زیرا ما خواهان بیداری مردم و مطالبه گری آنان در حوزه حفاظت از آثار تاریخی هستیم.افرادی که به عنوان تخریب کنندگان از آنان شکایت شده است تا کنون توبیخ نشده‌اند، باید در این زمینه به افکار عمومی پاسخ داده شود نه اینکه هر فردی بتواند به آثار تاریخی دست اندازی کند.

    این مسئول با اشاره به نقش دستگاه قضایی در جلوگیری و مجازات مخربین آثار تاریخی و فرهنگی تصریح کرد: اشخاص و افرادی که تخریب کنندگان آثار تاریخی هستند را به قوه قضاییه معرفی می کنیم و انتظار داریم که قوه قضاییه به پرونده تخریب آثار تاریخی رسیدگی کند.

    وی در باره حساسیت های حفظ و نگهداری میراث فرهنگی در شهرهای مجاور گفت: در ساری و آمل این حساسیت وجود دارد و مسئولان پای کار آمده اند تا عملا هر گونه بودجه یا هزینه ای برای حفظ میراث است صورت گیرد که در این زمینه شهرستان بابل نیز باید پیشگام شود.از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انتظار داریم مسائل میراث فرهنگی را جدی تر ببینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو