مدیران خودروعصر اعتبار

پیمانکار پل "کاکارضا" ۱۵ ماه پس از تخریب انتخاب شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از انتخاب پیمانکار پل "کاکارضا" در استان لرستان خبر داد. این پل ۱.۵ سال پس از بهره برداری در سیل فروردین ماه سال گذشته تخریب شده بود.

پیمانکار پل "کاکارضا" ۱۵ ماه پس از تخریب انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در سفر به استان لرستان با بیان اینکه، جاده کرمانشاه-الشتر-خرم‌آباد، جاده‌ای استانداردی است، اظهار کرد: حادثه سیل پل‌دختر، منجر به تخریب پل کاکارضا شد و فرآیند برخورد با مسببان این حادثه در قوه‌قضاییه در دست بررسی است. افرادی که در این کار نقش داشته‌اند، حتما محاکمه خواهند شد و پرونده آنان در حال جریان است.

    وی با اشاره به این که بازآفرینی نکته مهم در خصوص پل کاکارضا است، افزود: مهم‌ترین مرحله در این فرآیند انجام مطالعات ژئوتکنیک و ژئوفیزیک بوده است تا پل با محاسبات دقیق احداث شود. به این منظور، طراحی‌ها انجام، مناقصه برگزار و پیمانکار دارای صلاحیت، انتخاب شده است.

    وی با اشاره به اینکه کار این پروژه آغاز شده و اکیپ‌های فنی و عملیاتی مشغول به کار هستند، ابراز امیدواری کرد پیمانکار حداکثر تا آبان‌ماه بتواند این پل را احیا کند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی پل کاکارضا پروژه‌ای بسیار دقیق و فنی است، گفت: در این پروژه شمع‌کوبی تا رسیدن به صخره های سنگی ادامه می‌یابد تا بشود اعتماد کرد که پایه پل روی صخره بنا شده است.

    اسلامی دلیل روند کند این پروژه را طراحی و بازمهندسی آن عنوان کردو افزود: ضمن اینکه باید فرآیند قانونی پروژه برای تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار واجد شرایط طی می‌شد.

    به گزارش تسنیم،  اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته  فرماندار الشتر با اشاره به تخریب حدود 90 دهنه پل در این شهرستان از پیگیرد قضایی تمام پیمانکاران متخلف خبر داده و به تسنیم گفته بود: دهیاران کم‌کار در سیل اخیر عزل شده‌اند، ضمن این‌که پیشنهاد عزل مدیران کم‌کار به استانداری را داده‌ایم.

    شریف خسروی با یادآوری این‌که پل "کاکارضا" حدود 1.5 سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود، اظهار کرد: این پل در سیل اخیر لرستان تخریب شد که متاسفانه یک نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست داد.‌ این در حالی است که یک دهنه پل سال 1365 ساخته شده بود و با عمر حدود 33 سال کاملا سالم ماند و هیچ آسیبی به آن نرسید.

    وی با یادآوری این‌که کارفرمای پل کاکارضا راه و شهرسازی بوده است، تصریح کرد:‌ عوامل مرتبط با این پروژه از جمله ناظر و سازنده این پل با دستور مقام قضایی احضار و برخی از آنها همچنان در بازداشت هستند.

    فرماندار الشتر با اشاره به این‌که حدود 90 دهنه پل در ابعاد مختلف و بیش از 150 کیلومتر راه بین 30 تا 100 درصد تخریب شدند، گفت: با توجه به حجم بالای تخریب زیرساخت‌ها با پیگیری فرمانداری تمام پیمانکاران متخلف تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.در مجموع سیل حدود 350 میلیارد تومان به شهرستان الشتر خسارت وارد کرد.

    وی همچنین از عزل دهیاران کم‌کار خبر داد و با بیان این‌که پیشنهاد عزل مدیران کم‌کار را به استانداری داده‌ایم، یادآور شد: حدود دو هفته قبل از وقوع سیل اقداماتی نظیر لایروبی، احداث خاکریز دور شهر و... انجام شد و خوشبختانه همین آمادگی باعث شد تا تلفات جانی نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی