مدیران خودروعصر اعتبار

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید

عصر ساختمان- استان اراک در نوروز ۱۳۹۶با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

با سفر به اراک فراتر از تاریخ حرکت کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسن حسینی  معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: استان اراک در نوروز 1396با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ پذیرای حضور گردشگران نوروزی خواهد بود.

    استان اراک در نوروز 1396 با نمادهای سرزمین آفتاب و فراتر از تاریخ میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود. نماد سرزمین آفتاب به دلیل آنکه امام خمینی (ره) در استان اراک چشم به جهان گشوده و نماد فراتر از گردشگران نوروزی تاریخ به دلیل برخورداری استان اراک از دست‌نگاری‌هایی با قدمت 4 هزار ساله برای این استان انتخاب‌شده‌اند.

    وی افزود: ما 14 هتل با 550 اتاق و 1200 تخت، 6 مهمانپذیر و 45 خانه استیجاری برای اسکان گردشگران نوروزی داریم و هم‌اکنون 4 اقامتگاه بوم‌گردی برای فعالیت در نوروز 1396 آادگی دارند البته پیش‌بینی ما بر این است که 6 اقامتگاه بوم‌گردی فعال در تعطیلات نوروز داشته باشیم.

    معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت:4 مجتمع بین‌راهی درجه‌یک هم داریم که هرکدام از آنها 20 سوئیت دارند و آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.

    حسینی ادامه داد: هم‌اکنون 8 منطقه نوروزگاهی در مناطقی چون نرسیده به شهر اراک، نرسیده به شهر دلیجان، خمین، ورودی اراک از سمت بروجرد، ورودی شازند از سمت بروجرد «توره»، دو دهک دلیجان و ورودی از تهران به سمت ساوه برای استان مرکزی پیش‌بینی شده و بستگی به سمن‌ها و میزان آمادگی آنها این تعداد به 12 نوروزگاه خواهد رسید.

    وی تصریح کرد: ما هرساله 4 مدرسه را در شهرستان اراک برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تجهیز می‌کنیم و هرکدام از شهرستان‌های دیگر استان مرکزی نیز یک مدرسه را برای ایام نوروز در نظر می‌گیرند.

    معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم نوروزگاه‌های استان مرکزی جانمایی شده‌اند و فعالیتشان را از 25 اسفندماه سال جاری آغاز می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی