مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین آسمان خراش چرخشی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در دُبی ساخته می شود

عصر ساختمان- این روزها شهر دبی به محلی برای به نمایش گذاشتن آخرین فناوری ها و تکنولوژی ها تبدیل شده است. بلند ترین آسمان خراش جهان به ارتفاع ۸۲۸ متر نیز در این شهر قرار دارد و موضوع یاد شده را به خوبی اثبات می کند. اما قرار است به زودی سازه ای در این شهر ساخته شود که علاوه بر بلندی، دارای یک ویژگی خاص و بسیار منحصر به فرد است.

نخستین آسمان خراش چرخشی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در دُبی ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روزیاتو، سرمایه گذاران قصد دارند تا سال 2020 میلادی، سازه ای هشتاد طبقه و چرخشی به نام «برج دینامیک» (Dynamic Tower) بسازند. این پروژه در سال 2008 از سوی داوید فیشر طراح ایتالیایی هدف گذاری شده بود. هر آپارتمانی که در این برج قرار دارد، می تواند به طور مستقل 360درجه بچرخد، بنابراین شکل کلی سازه مدام در حال تغییر خواهد بود.

    ساکنان این خانه های 30 میلیون دلاری، کنترل کامل منزلشان را در اختیار خواهند داشت. آن ها می توانند با استفاده از فرمان های صوتی، سرعت چرخش همراه با آغاز و یا توقف آن را کنترل نمایند. ساکنان حتی می توانند خانه خود را برای چرخش همراه با خورشید برنامه ریزی کنند.

    خریداران هیچ گونه مبلغی برای برق پرداخت نمی کنند. فاصله 61 سانتیمتری میان هر آپارتمان، باعث شده که بتوان از توربین های بادی برای تولید برق استفاده نمود. این امکان نیر فراهم است که برق اضافی به همسایه ها انتقال داده شود. دبی تا سال 2020 میلادی، 7 درصد از برق خود را توسط انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد کرد.

    ساختمان یاد شده پیش ساخته خواهد بود؛ به این معنا که هر خانه در جایی دیگر ساخته می شود و سپس به هسته ای ثابت متصل می گردد. لوله های آب درون هسته نیز به لوله های آپارتمان های چرخان وصل می شوند. آقای فیشر در این رابطه می گوید: “ساخت این سازه باعث می شود که مردم انجام هر کاری را ممکن بدانند.”

    این نکته را در نظر داشته باشید که پروژه مذکور تا به حال چند بار کنسل شده و دوباره راه افتاده است. علی رغم اعلام طراحان مبنی بر شروع ساخت، تنها زمان می تواند واقعیت این مسئله را نشان دهد. ویدیوی زیر دید بهتری در رابطه با ساختمان چرخان به شما خواهد داد، پیشنهاد می دهیم به تماشای آن بنشینید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار