مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۴۳ واحد مسکن محرومان همزمان با ایام دهه فجر در مریوان

عصر ساختمان- به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ایام دهه فجر، ۴۳ واحد مسکن محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مسئولان در مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح ۴۳ واحد مسکن محرومان همزمان با ایام دهه فجر در مریوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در آیین افتتاح این واحدهای مددجویی گفت: برای احداث این تعداد واحد مددجویی در مریوان سه میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
    قنبر موسی نژاد با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال 86 واحد مسکن محرومان با اعتبار 17 میلیارد و 900 میلیون ریال در سطح استان به بهره برداری می رسد افزود: ساخت سه واحد مسکن نیازمندان نیز با اعتبار 2 میلیارد و 750 میلیون ریال از محل زکات و تامین اجاره مسکن 500 مددجوی تحت حمایت این نهاد از دیگر خدمات ویژه کمیته امداد به مناسبت ایام دهه مبارک فجر است.
    وی در ادامه با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی و اساسی مددجویان است، اظهار کرد: 70 درصد از سبد خانوار مددجویان کمیته امداد را هزینه مسکن تشکیل می دهد.
    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: هم اکنون بیش از سه هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در کردستان دارای مسکن نامناسب و اجاره نشین هستند که با توجه به محدودیت اعتبارات این نهاد، امکان تامین مسکن برای همه این خانواده ها وجود ندارد.
    به گفته وی دستگاه های مربوطه به هر اندازه که زمین در اختیار کمیته امداد قرار دهند این نهاد با این ظرفیت، مسکن مناسب برای مددجویان و محرومان احداث خواهد کرد.
    موسی نژاد در ادامه با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران افزود: با هدف گذاری های انجام شده قرار است از محل کمک های محرومیت زدایی سپاه، هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان این نهاد احداث و بازسازی شود.
    مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مریوان نیز در این آیین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 30 طرح اشتغال با اعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
    **افتتاح نخستین دبیرخانه زکات در شهرستان مریوان همزمان با دهه فجر
    همچنین به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین دبیرخانه زکات شهرستان مریوان با حضور جمعی از مسئولان در این شهرستان افتتاح شد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در آیین افتتاح این دبیرخانه با بیان اینکه یکی از نظام های اقتصادی دنیا نظام سرمایه داری است افزود: هدف این نهاد رشد اقتصادی و نقدینگی صرف است و به توزیع ثروت اعتقادی ندارد.
    حسین فیروزی با اشاره به اینکه از سوی دیگر نظام هایی در دنیای اقتصادی جهان به توزیع ثروت به طور مساوی میان همه افراد اعتقاد دارند گفت: دین اسلام در این بین راه میانه را در پیش گرفته است و در کنار رشد اقتصادی جامعه اسلامی به توزیع ثروت میان افراد نیازمند جامعه نیز اهمیت داده است.
    وی اظهار کرد: اسلام معتقد به تلاش و تکاپو در جهت رشد اقتصادی و توزیع ثروت و عقلانیت در این حوزه است و زکات را به عنوان یکی از ابزار های این هدف قرار داده است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تاکید کرد: جامعه اسلامی و متدین با عمل به دستورات اسلام در زمینه زکات باید آن را به عنوان تابلویی دینی در جامعه ترویج داده و در این جهت فرهنگ سازی لازم انجام شود.
    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این آیین گفت: این دبیرخانه زکات برای اولین بار در سطح استان و کشور و با هدف ایجاد پایگاه دینی در سطح شهرستان و در راستای جمع آوری و ترویج فرهنگ زکات ایجاد شده است.
    قنبر موسی نژاد افزود: ساختمان دبیرخانه و خانه زکات شهرستان مریوان در زمینی به مساحت 330 متر مربع و اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال احداث شده است.
    هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو