مدیران خودروعصر اعتبار

خطرناک بودن نخاله های ساختمان پلاسکو به دلیل بقایای انسانی و پسماندهای الکترونیک

عصر ساختمان- رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران گفت: به دلیل وجود بقایای انسانی و پسماندهای الکترونیک در میان نخاله های آوار ساختمان پلاسکو، این نخاله ها خطرناک هستند.

خطرناک بودن نخاله های ساختمان پلاسکو به دلیل بقایای انسانی و پسماندهای الکترونیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، محمد حسین بازگیر گفت: پسماندهای تولید شده در حادثه پلاسکو از نوع پسماندهای عادی نبودند به همین خاطر روش امحا آنها نیز ویژه خواهد بود.

    وی افزود: در شرایط عادی فرآیند آوارهای ساختمانی مشخص بوده و جدا شدن نخاله ها امکان پذیر است اما در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که آهن، بتن و سایر مصالح در هم پیچیده شده و همین موضوع سبب شد امحا آنها نیز فرآیند عادی نداشته باشد.

    رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران با اشاره به خطرناک بودن پسماندهای تولید شده در حادثه پلاسکو اظهارکرد: به دلیل وجود بقایای انسانی و همچنین پسماندهای الکترونیک در میان نخاله های ساختمان پلاسکو، پسماندهای این ساختمان خطرناک بوده و باید نظارت ویژه ای بر نحوه امحا آنها صورت گیرد.

    بازگیر با تاکید بر اینکه وظیفه تفکیک پسماندهای حادثه پلاسکو بر عهده شهرداری تهران است تصریح کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند و شیوه نامه های این قانون، شهرداری موظف است نخاله ها را تفکیک و بخش های ویژه آن را جدا کند.

    وی ادامه داد: کار تفکیک بخش های ویژه نخاله ها اکنون در زمینی به وسعت 7 هکتار در منطقه 12 در حال انجام است و پس از جدا سازی نخاله های خطرناک، این زباله ها باید به صورت ویژه مدیریت شوند و مابقی نخاله ها به مراکز مجاز برده می شوند.

    رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران در رابطه با پسماندهای خطرناک حادثه پلاسکو اذعان کرد: برای امحا این نوع پسماندها، باید پسماند به سایت های خاص برده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی