مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

باید بررسی‌های دقیق علمی و نه سیاسی درباره پلاسکو انجام شود

عصر ساختمان- معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته علمی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو اظهار کرد: در جریان فعالیت این کمیته نقاط قوت مدیریت بحران در آینده کشور تقویت و نقاط ضعف آن برطرف می‌گردد.

باید بررسی‌های دقیق علمی و نه سیاسی درباره پلاسکو انجام شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمین  مجید انصاری درباره پیگیری های حقوقی انجام شده  از سوی دولت نسبت به حادثه پلاسکو اظهار کرد: تاکنون از سوی دولت دو اقدام مهم در رابطه با حادثه پلاسکو انجام شده،  اولین اقدام تشکیل کارگروهی با مسئولیت آقای شریعتمدار جهت اتخاذ تصمیمات اولیه و تعیین محل و پرداخت وام و بخشودگی اقساط مال‌باختگان این حادثه بود که در مجموع بسته ای 7-8 ماده ای در این زمینه تصویب شد.

    وی خاطر نشان کرد: در دومین اقدام نیز آقای رئیس‌جمهور کمیته ای کارشناسی تعیین کرد که در آن به لحاظ فنی و حقوقی حادثه پلاسکو به طور دقیق بررسی شود و گزارشی در این زمینه به ریاست جمهوری ارائه گردد.

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت به سرعت اقدامات اولیه را انجام داد و هم اکنون نیز منتظر نتایج حاصل از بررسی کمیته تخصصی است ، درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر عدم نیاز به تشکیل کمیته تخصصی برای حادثه پلاسکو اظهار کرد: فروریختن این ساختمان مسئله ای بسیار مهم بوده و با توجه به اینکه ما وظیفه داریم از وقوع حوادث مشابه پیش گیری کنیم و همچنین چنین ساختمان هایی درسراسر کشور در تعداد بسیاری وجود دارند ، باید بررسی هایی دقیق علمی و نه سیاسی در این زمینه انجام بگیرد.

    انصاری خاطرنشان کرد: کمیته‌ای که به دستور رئیس‌جمهور تشکیل شده است کمیته ای علمی و کارشناسی است که مسئولیت دارد مسئله پلاسکو را از ابعاد مختلف اعم از چرایی وقوع ، آثار حقوقی و اقدامات پیش گیرانه ای که باید در آینده انجام گیرد مورد بررسی قرار دهد.

    وی تاکید کرد:‌حادثه پلاسکو حادثه ای پایلوت برای ارزیابی میزان کارآیی دستگاه های مختلف و ارتباطات آن‌ها با یکدیگر بود.

    معاون حقوقی رئیس‌جمهور اظهار کرد: تشکیل کمیته های تخصصی در این زمینه بسیار ضروری و مفید است؛ چراکه در جریان فعالیت آن‌ها می توانیم نقاط قوت مدیریت بحران در آینده تقویت و نقاط ضعف های موجود را برطرف نماییم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو