مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان پلاسکو با حضور روحانی

عصر ساختمان- مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان و تعدادی از جانباختگان حادثه پلاسکو از ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری آغاز شد.

آغاز مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان پلاسکو با حضور روحانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان و جانباختگان پلاسکو امروز چهارشنبه در حالی آغاز شد که دکتر روحانی رییس جمهور در این مراسم حضور یافت.

    حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، سردار وحید، سردار کاظمینی، مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور، آیت الله امامی کاشانی، شهیدی رییس بنیاد شهید، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و مهدی چمران رییس شورای شهر، سردار اشتری، هاشمی استاندار تهران، سعیدی کیا، احمد جنتی، عارف و جمعی از مسوولان کشوری و لشگری اعم از اعضای شورای شهر، معاونان شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و... نیز در این مراسم حضور دارند.

    از محدوده چهارراه سعدی تا مدرسه عالی مطهری محل برگزاری مراسم یادبود، ترافیک سنگین اما روان مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که تعدادی از آتش‌نشانان که لباس آتش‌نشانی بر تن دارند، در حالی که خودروهای خود را در کنار خیابان متوقف کرده، با پای پیاده در حال طی کردن مسافت به محل هستند.

    بنابراین گزارش مراسم یادبود شهدای آتش نشان با مداحی آغاز شد.

    در این مراسم آتش نشانان از شهرهای مختلف نیز برای همدردی با همقطارانشان  و برای عرض تسلیت حضور یافته‌اند.

    پزشکیان در مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان پلاسکو : خارج از حادثه، حرف از سختی‌ها کار ساده‌ای است

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاق پلاسکو گفتنی نیست، بلکه دیدنی است. آدم تا در حادثه نباشد و نبیند چه اتفاقی افتاده، نمی‌فهمد که چه فاجعه‌ای افتاده است. تا آدم نسوزد و در درون سختی‌ها نباشد، خارج از آن نمی‌تواند درباره سختی‌ها حرف بزند. خارج از حادثه، حرف از سختی‌ها کار ساده‌ای است.

    پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان و جانباختگان حادثه پلاسکو در پاسخ به این پرسش که عملکرد آتش‌نشانان شهید چه پیامی برای ما دارد، گفت: اولین پیام این است که این افراد تا پای جان برای مراقبت از جامعه ایستادگی کردند که حرکت قابل ستایشی است اما درس تلخی برای ما داشت و باید تلاش کنیم چنین اتفاقاتی تکرار نشود و در صورت بروز حوادث مشابه، بتوانیم با کمترین ضایعه از آن بیرون بیاییم.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: باید هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز لازم برای این حادثه فراهم می‌بود تا این حادثه بهتر مدیریت شود.

    پزشکیان با اشاره به وجود ساختمان‌هایی که وضعیت مشابهی با پلاسکو دارند، اظهار کرد: ساختمان‌هایی هستند که کانون خطر محسوب می‌شوند بنابراین باید قبل از وقوع هر حادثه‌ای اقدامات لازم را انجام دهیم.

    طلایی: همه ما در بروز این حوادث مقصریم

    نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه حضور در مراسم بزرگداشت آتش‌نشانان شهید و جانباختگان حادثه پلاسکو ، گفت: همه ما در بروز این حوادث مقصر هستیم.

    مرتضی طلایی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ما در بروز این حوادث مقصریم، گفت: باید هر چه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنیم.

    وی با بیان اینکه باید برای حل مساله همه دست به دست هم بدهند تا مشکل ناامنی ساختمان‌ها حل و فصل شود، گفت: یکی دیگر از موضوعات دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث آموزش شهروندان است که شهروندان باید راه مقابله با بحران‌ها را یاد بگیرند.

    ادامه دارد...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی