مدیران خودروعصر اعتبار

رﺋﯿﺲ انجمن ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن:

گرانی زمستانی سیمان بیشتر از ۱۲ درصد نیست

عصر ساختمان- با سرد شدن هوا و رکود زمستانی بازار سیمان، طبق سنوات قبل به‌طور فصلی سیمان گران خواهد شد و به گفته رﺋﯿﺲ انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن این افزایش قیمت بیش از ۱۲ درصد نخواهد بود.

گرانی زمستانی سیمان بیشتر از ۱۲ درصد نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمد اتابک  با اشاره به رکود فصلی که در تقاضای سیمان ایجاد می‌شود، گفت: به خاطر سرمای هوا و کاهش فعالیت‌های عمرانی، تقاضا برای کاهش سیمان پایین می‌آید و کارخانه های سیمان نیز با پایین آوردن ظرفیت تولید و به علت باقی‌ماندن هزینه‌های ثابت مجبور به افزایش قیمت سیمان می‌شوند.

    وی در ادامه با بیان این‌که هنوز کارخانه‌ها ظرفیت خود را تا مرز تعیین شده انجمن پایین نیاورده‌اند، تصریح کرد: هنوز براساس آخرین گزارش‌هایی که رسیده است میزان تولید تا مرز تعیین شده توسط انجمن پایین نیامده و اگر لازم باشد افزایش قیمت‌ها را تعیین کنیم اما به نظر می‌رسد تا اواخر بهمن‌ماه این افزایش قیمت صورت گیرد.

    اگر قیمت سیمان را کاهش دهند قیمت‌گذاری باز به تعویق می‌افتد

    رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن با اشاره به آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای واقعی‌سازی قیمت سیمان براساس مصوبه سال 1393 هیات دولت که تاکنون در پیچ‌وتاب تنظیم بازار افزایش قیمت این محصول به سر می‌برد، عنوان کرد: مطالعات لازم و گزارشات مالی برای افزایش قیمت سیمان انجام شده است اما تا زمانی که در بازار سیمان رقابت منفی وجود داشته باشد نمی‌شود قیمت را افزایش داد و آن را به نرخ مصوب رساند.

    اتابک ضمن بیان این‌که حذف تخفیف‌های فروش سیمان به واقعی‌تر شدن این محصول کمک کرد، هشدار داد که ممکن است مجددا این تخفیف‌ها در بازار برگردد.

    وی اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان تا تابستان تحمل کنند و قیمت‌ها را در سطح مصوب نگه دارند و به تخفیف‌ها برنگردند، می‌شود امیدوار بود که فرآیند واقعی‌سازی قیمت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

    پول خرید 2 میلیون تن سیمان وزارت راه نقد است

    اتابک در ادامه با اشاره به قراردادهایی که از سال گذشته برای تحریک تقاضا و بهبود تولید سیمان با وزارت راه‌ و شهرسازی منعقد شد، گفت: سال گذشته قرار بود که وزارت راه و شهرسازی یک میلیون تن سیمان را برای پروژه‌های عمرانی بخرد و امسال نیز قرارداد دیگری با رقم دو میلیون تن خرید سیمان توسط این وزارتخانه با انجمن تولیدکنندگان سیمان منعقد شد که این قراردادها حاصل جلسه‌ای بود که با حضور معاون اول رییس جمهور کمیته‌ای ویژه برای بهبود اوضاع تولید سیمان در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل شد.

    رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه انجمن ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎرﻓﺮﻣﺎﯾﺎن ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن افزود: قرار بر این بود که پروژه‌های عمرانی سیمان مورد نظر خود را از نزدیک‌ترین واحد تولیدکننده سیمان تامین کنند که هم‌اکنون نیز برخی واحدها در حال تامین تقاضاهایی هستند که از جانب پروژه‌های عمرانی مطرح می‌شوند هستند ولی با این حال هنوز سقف یک میلیون تن سال گذشته پر نشده است.

    اتابک با ابراز امیدواری نسبت به این‌که دو میلیون تن سیمان مصوب برای امسال به‌طور کامل خریداری خواهد شد، ادامه داد: گرچه بعید است که تمام دو میلیون تن مصوب تا پایان سال خریداری شود، اما با توجه به آنکه بودجه لازم برای خریداری آن از جانب سازمان برنامه و بودجه برای بانک مسکن مصوب شده و تامین خواهد شد می‌توان گفت که پول این میزان سیمان نقد است. در حالی که رقم یک میلیون تنی که سال گذشته قرار بود از جانب وزارت راه و شهرسازی خریداری شود پرداخت آن نقد نبود و قرار شده 25 درصد از مبلغ مورد نظر تامین شود و مابقی آن در یک مدت 1.5 ساله به تولیدکنندگان پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو