مدیران خودروعصر اعتبار

تغییرکاربری واحدهای فروش آهن;

رکود مسکن باعث تعطیلی ۱۴۰۰ واحد فروش آهن درکشور شده است

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت:رکود حاکم دربخش مسکن که از سال ۹۳ به بعد در کشور بوجود آمده، باعث شد که آهن فروشان دیگر تمایلی به حضور در این صنف نداشته باشند و نزدیک به ۱۴۰۰ واحد این صنف تعطیل شده است.

رکود مسکن باعث تعطیلی ۱۴۰۰ واحد فروش آهن درکشور شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای معدن، محمد آزاد، پیرامون علت تعطیلی واحدهای فروش آهن آلات درکشور،گفت:اولین دلیل تعطیلی بیش از 1400 واحد آهن فروشی،اعمال مالیات برارزش افزوده است که از سال 91 به بعد باعث شد واحدهای صنفی تعطیل شوند،البته بعد از این تعطیلی با سازمان امور مالیاتی جلساتی را داشتیم و 90 درصد مشکلات را حل کردیم.

    واردات بی رویه شمش و ورق آهن به رکود این بازار دامن زد

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به اینکه واردات بی رویه که بیشتر به صورت شمش و ورق است نیز به این وضعیت دامن زد، بیان کرد: ولی از سال 93 به بعد بخاطر رکود در کشور ما صادرکننده آهن شدیم و هر سال نیز مقدار آن افزایش پیدا کرد که از 2 میلیون تن در سال 93 به 10 میلیون تن در سال جاری رسیده است.

    آزاد با بیان اینکه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات تولید آهن رو به صادرات آوردیم،تاکید کرد:رکود حاکم در بخش مسکن که از سال 93 به بعد درکشور بوجود آمده ،باعث شد که آهن فروشان دیگر تمایلی به حضور در این صنف نداشته باشند.

    50 درصد از تولید آهن در کشور مصرف صنعتی دارد

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه 50 درصد تولید آهن در کشور مصرف صنعتی دارد و برای کارخانه های تولید مانند ماشین سازی و لوازم خانگی که از سیستم بازار عبور نمی کند،مورد استفاد قرار می گیرد، تصریح کرد:اما آن مقداری که در بازار مورد معامله قرار می گرفت، بعد از رکود گسترده در بازار مسکن دچار تعطیلی شد و مشکلاتی را برای این صنف بوجود آورد که باعث تعطیلی 1400 واحد فروش آهن در سراسر کشور شده است.

    وی با اشاره به اینکه اگر به شهردای مراجعه شود می بینید که صدور پروانه ساخت دراین سالها چقدر کاهش داشته است،افزود:بسیاری از فروشندگان آهن به سمت کارهای کاذب دیگر رفته و ازاین صنف خارج شده اند.

    رکود شدیدی در سطح بازار ساخت و ساز وجود دارد

    وی تاکید کرد: فعالان بازار دراین صنف انتظار زیادی برای رفع رکود کشیدید،اما نه تنها گشایشی در بازار اتفاق نیفتاد،بلکه رکود شدیدتر هم شده است و این درحالی است که به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم و فروشندگان نیاز زیادی به نقدینگی دارند.

    آزاد ادامه داد:همچنان رکود شدیدی در سطح بازار ساخت و ساز وجود دارد و فقط کسانی که ناچار به نوسازی ساختمان های خود هستند،اقدام به خرید آهن می کنند.

    واحدهای تجاری بازار آهن تغییرکاربری داده اند

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ،با اشاره به تغییرکاربری در بعضی مغازه های تعطیل شده تصریح کرد:در اثر رکود بازارآهن و افت تقاضای مصرف کنندگان و خریداران،مغازه داران ترجیح می دهند به فروش محصولاتی غیر از آهن و میلگرد بپردازند و به این ترتیب واحدهای تجاری بازار آهن تغییرکاربری داده اند./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو