مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد؛

پلاسکو نه اولین بحران بود نه آخری، مدیریت بحران تقویت شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: بی تردید پلاسکو که خسارت های مالی و جانی وسیعی در برداشت نه اولی خواهد بود و نه آخری،‌این اتفاق ناگوار هشداری به مسئولین است.

پلاسکو نه اولین بحران بود نه آخری، مدیریت بحران تقویت شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، احسن علوی در نطق میان دستور امرزو خود در جلسه علنی مجلس ضمن تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: هر از گاهی بحرانی طبیعی که غالبا دخالت انسان‌ها در آن نقش اساسی دارد دامن گیر کشور می‌شود، آمارهای گذشته و تجربه حوادثی که در سال‌های اخیر بالاخص در حوادث زلزله، سیل،‌فروریزش زمین،‌خشکسالی و آتش سوزی باید تلنگری می‌بود که مسئولین را از خواب غفلت بیدار می‌کرد.

    وی افزود: امروز ناباورانه شاهد آتش سوزی و تخریب ساختمان‌های مهم، آن‌هم در قلب پایتخت و قربانی شدن تعدادی از مالکان و آتش‌نشانان زحمت کش بودیم که به درستی در دو هفته قبل از این اتفاق مجلس طی قانونی شغل آن‌ها را سخت و زیان آور دانست.

    نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد: بعد از محکوم کردن یکدیگر و با انگشت اتهام به سوی هم ، دنبال کی بود، کی بود من نبودم می گردیم و هر مسئولی دامن خود را از این مهلکه بر می‌چیند،‌گویی مشکل خاصی نیست  وبعد هم از اذهان این مساله خارج می شود.

    این  عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: بعد از زلزله بم و مرگ ده‌ها هزار نفر از هموطنان ، رهبری بر مقاوم‌سازی ساختمان‌های عمومی تاکید کردند اما جز مقاوم سازی برای مدارس و پل‌ها، ساختمان‌های دیگری نه بهسازی و نه مقاوم سازی شدند.

    علوی خاطرنشان کرد: بی تردید پلاسکو که خسارت های مالی و جانی وسیعی در برداشت نه اولی خواهد بود و نه آخری،‌این اتفاق ناگوار هشداری به مسئولین است که در حوزه ماموریت آن‌ها پیش‌گیری و ایمن سازی ساختمان‌ها تعریف شده است اما سوال این است که اگر خدای نکرده زلزله‌ای خفیف تر از آن چه تصور می‌شود در تهران حادث گردد مدیریت بحران با چه ساز و کاری می خواهد در مقابل این بحران مدیریت کند.

    وی افزود: در شرایطی که ریزش ساختمان تا این اندازه مشکل آفرین شده و عبور و مرور را دچار مشکل کرد بنابراین ضرورت تصمیم‌گیری قاطع برای تقویت سازمان مدیریت بحران و ارتقاء کارآمدی بیش‌تر و تشکیل سازمانی قدرتمند در استان‌ها که امکان واکنش سریع داشته باشند وجود دارد.

    نماینده مردم سنندج در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: کردستان گستره وسیع و استانی می‌باشد که دارای سرمایه عظیم فرهنگی است اما آن چنان که لازم است به پاسداشت ظرفیت‌ها اهتمام نورزیده اند، ایجاد فرهنگ سازی مناسب، کنگره‌های علمی و فرهنگی، چاپ آثار فرهنگی، توسعه کمی و کیفی در حوزه مطبوعات از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

    وی خطاب به رییس جمهور و وزیر راه وشهرسازی نیز گفت: چنان که مکرر عنوان شده راه‌های کردستان وضعیت نامناسبی دارند و راه آهن غرب کشور هم باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

    علوی در پایان با مورد خطاب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: وضعیت نا عدالتی در استخدام‌های آموزش و پرورش متاسفانه همچنان وجود دارد و سرنوشت معلمان پیش‌دبستانی و حق التدریسی نیز باید هر چه سریع‌تر مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو