مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن :

داوطلبان سکونت در روستاها تسهیلات مسکن می گیرند

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه شهروندان داوطلب سکونت در روستاها هم می توانند تسهیلات مسکن دریافت کنند گفت: این تسهیلات درقالب وام های ۱۸ و ۲۰ میلیون تومانی برای درجا سازی و نوسازی واحدهای مسکونی با بهره پنج درصد پرداخت می شود.

داوطلبان سکونت در روستاها تسهیلات مسکن می گیرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان در نشست مدیران بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: سقف این تسهیلات 18 تا 20 میلیون تومان است و برای بهسازی مسکن های قدیمی 18میلیون تومان و برای ساخت زمین 20میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
    وی ادامه داد:‌ اعطای تسهیلات به شهروندان داوطلب سکونت در روستاها با هدف تقویت مهاجرت های معکوس و حفظ جمعیت روستایی است .
    مهدیان با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی احداث سرپناه برای محرومان است افزود: افراد بسیاری هستند که اکنون در شهرها زندگی می کنند و خانه ندارند این افراد اگر برای بازگشت به روستا و سکونت در روستاها داوطلب شوند، بنیاد مسکن تسهیلات کم بهره دراختیار آنان قرار می دهد .

    مهدیان با اشاره به لزوم بازسازی بافت های فرسوده روستایی اضافه کرد:بسیاری از واحد های ساخته شده در روستاها به دلیل عدم بضاعت روستاییان برای تکمیل آن به صورت نیمه تمام رها شده، بنیاد مسکن برای اتمام این واحدها نیز نظر کارشناسی و مشاوره ای ارائه می دهد و درصورت مشارکت خیرین امکان پرداخت مبالغی به صورت بلاعوض تشویقی یا تسهیلات دراختیار دارد تا این واحد ها تکمیل شود، سکونت روستاییان در واحد های نا تمام چندان شایسته نیست و لازم است خیرین نیز دراین زمینه کمک کنند تا واحدهای نیمه تمام روستایی تکمیل شود .
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی تنها پنج درصد سود خواهد داشت گفت: روستاییان می توانند از فرصت مناسبی که برای بهسازی مسکن های روستایی به خصوص مقاوم سازی در این حوزه فراهم آمده استفاده بیشتری کنند.
    مهدیان ابراز داشت: هفت بانک عامل، در زمینه پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی فعالیت دارند که خوشبختانه در تمام استان های کشور ارائه این تسهیلات در دست پیگیری است.
    وی افزود: ارائه این تسهیلات می تواند یکی از راه های پیگیری اهداف برنامه توسعه باشد، در زمینه ارائه خدمات مسکن روستاییان احساس می شود کارهای بسیاری را می بایست صورت داد که البته اقدامات خوبی نیز در این راه صورت گرفته که قطعا باید افزایش یابد.
    این مقام مسئول گفت: از سال84 که بهسازی خانه های روستایی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت تا کنون دو میلیون واحد مسکونی بهسازی شده اند و تلاش می کنیم که این میزان افزایش یابد ، هدف گذاری بنیادمسکن شناسایی خانوارهای واقعا نیازمند است، خانوارهایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و نیازمندان واقعی جامعه هستند در اعطای تسهیلات دراولویت قرار دارند .
    مهدیان بیان کرد: دولت نیز در کنار بنیاد مسکن امسال اعتبارات خوبی برای تکمیل واحد های مسکونی و ایجاد سرپناه برای نیازمندان تخصیص داده است ، 55 میلیارد تومان اعتبار موجود و 180 میلیارد تومان اعتباری که برای سال جاری وعده داده شده می تواند زمینه مناسبی برای پرداخت تسهیلات اعطایی به روستاییان به وجود آورد .
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه نیازمندان واقعی در روستاها همچنان چشم انتظار مساعدت و کمک خیرین هستند گفت : بسیاری از خانواده ها در شرایط سختی زندگی می کنند و هیچ درآمدی ندارند ، برخی از این خانواده ها بیمار لاعلاج در خانه دارند و در کنار همه این مشکلات مشکل مسکن هم دارند ، رسالت بنیاد مسکن ، خیرین و سازمان های حمایتی شناسایی این خانواده ها و رفع مشکلات آنان است .
    این مقام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین بهسازی منازل روستایی را یکی از اقدامات صورت گرفته در قالب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از عوامل عدم مهاجرت و ماندگاری در روستاها داشتن مسکن مناسب و مقاوم است ، بنیاد مسکن سعی دارد تا با بهسازی مسکن روستایی موجبات ماندگاری آنان را افزایش داده تا اقتصاد روستا و ویژگی بارز آن یعنی تولید محور بودن، از رونق نیفتد.

    مهدیان افزود: امروز خروج یک روستایی از روستای خود می تواند مشکلات عدیده به وجود آورد و به افزایش حاشیه نشینی بیانجامد ، باید سعی کنیم تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش چند برابری ماندگاری روستائیان در منازل خود باشیم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در چارچوب سیاست‌های توسعه متوازن 200 هزار واحد مسکونی آسیب‌پذیر روستایی کشور تا پایان سال بهسازی می شوند گفت : دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در روستاهای کشور وجود دارد و با برنامه ریزی های انجام شده همه واحدهای مسکن روستایی کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه و تا پایان سال 1405 نوسازی و بهسازی می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو