مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور رئیس سازمان بهزیستی؛

۴۶ واحد مسکن دو معلولیتی و مهر توان‌خواهان در سقز به بهره‌برداری رسید

عصر ساختمان- با حضور رئیس سازمان بهزیستی، ۶ واحد مسکن برای خانوارهای دو معلولیتی در روستا و ۴۰ واحد مسکن مهر برای توان‌خواهان در سقز به بهره‌برداری رسید.

۴۶ واحد مسکن دو معلولیتی و مهر توان‌خواهان در سقز به بهره‌برداری رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس ، انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی در جریان سفر به سقز و بازدید از مجتمع فرهنگی و تربیتی کودکان حاج افتخار امینی، اظهار کرد: برای این مجتمع 550 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات این سازمان در نظر گرفته می‌شود.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور همچنین در بازدید از ساختمان موسسه رفاه نابینایان سقز، اظهار داشت: برای ادامه ساخت این موسسه، 400 میلیون ریال کمک و کتابخانه گویای این موسسه نیز از سوی موسسه فارابی راه‌اندازی خواهد شد.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین در بازدید از سرای سالمندان مهر سقز نیز گفت: مبلغ یک میلیارد ریال برای این مرکز کمک خواهد شد.

    علی‌اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان سقز هم اظهار داشت: سال آینده از محل اعتبارات تملک‌ دارایی‌ها 500 میلیون ریال به مجتمع فرهنگی و تربیتی کودکان حاج افتخار امینی، 300 میلیون ریال به موسسه رفاه نابینایان و 500 میلیون ریال برای ساخت مجتمع توانبخشی و حرفه‌آموزی جامعه معلولان سقز در نظر گرفته می‌شود.

    در جریان این سفر همچنین، مجتمع توانبخشی و حرفه‌آموزی جامعه معلولان سقز و مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی بالای 14 سال شفا کلنگ‌زنی شد.

    همچنین با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، 6 واحد مسکن برای خانوارهای 2 معلولیتی در روستا و 40 واحد مسکن مهر برای توان‌خواهان در سقز به بهره‌برداری رسید.

    رئیس اداره بهزیستی سقز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: واحدهای دیگر نیز در روستاهای گاوه‌شله، ایلو و کهریزه حومه و شهر صاحب با پیشرفت مناسب در حال ساخت است.

    عبدالرحمان حکیمی افزود: دولت برای ساخت این واحدهای مسکونی که امروز بهره‌برداری شد، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است.

    وی ادامه داد: بخشی از این هزینه‌ها توسط بهزیستی، بنیاد مسکن و خیران پرداخت و بخشی دیگر نیز به صورت تهسیلات بلاعوض به خانوارها پرداخت شده است.

    نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به کمک‌های خیرین سقزی برای ساخت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست «حاج افتخار امینی» و سرای سالمندان «مهر» این شهر، از اقدام خیرین این شهرستان تقدیر کرد.

    محسن بیگلری ادامه داد: علاوه بر کمک‌های خیرین، دولت هم در بخش‌های مختلف در کمک به خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی و ساخت سرپناه برای آنان اقداماتی انجام داده است.

    وی عنوان کرد: در حال حاضر 4 هزار و 242 معلول شناسایی شده در شهرستان سقز وجود دارد که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

    نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس اظهار داشت: از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور وعده داده شده است افرادی که پشت نوبتی برای زیرپوشش قرارگرفتن در بهزیستی هستند، هر چه سریع‌تر این مشکل انجام شود تا دیگر شاهد این نباشیم کسی پشت نوبت مانده باشد.

    بیگلری افزود: توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم هم تصویب شده است که مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته حضرت امام خمینی(ره)، به دو و نیم برابر افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو