مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار:

۳۴ هزار واحد مسکونی و تجاری سمنان در بافت فرسوده قرار دارد

عصر ساختمان- شهردار سمنان گفت: تعداد واحدهای مسکونی و تجاری واقع شده در بافت فرسوده این شهر ۳۴ هزار واحد است.

۳۴ هزار واحد مسکونی و تجاری سمنان در بافت فرسوده قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حسین موسوی روز چهارشنبه افزود:مشارکت مردم برای نوسازی این واحدهای مسکونی و تجاری برای کاهش خسارت های احتمالی ضروری است.
    وی ادامه داد: در فروردین 95 با جاری شدن سیل در منطقه جنوب شهر سمنان شاهد تخریب چند واحد مسکونی بودیم که لازم است برای جلوگیری از تخریب واحدهای فرسوده دیگر در حوادث طبیعی، اعتبار ویژه ای به شهرداری سمنان برای نوسازی واحدهای مسکونی تخصیص یابد.
    موسوی ادامه داد: بعد از ریزش ساختمان های فرسوده، شهرداری سمنان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه را منعقد کرد که براساس آن با ارایه تسهیلات در راستای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی گام هایی برداشته شد.
    شهردار سمنان اضافه کرد: تخریب خانه های ناایمن و فرسوده ای که مالکان آن با شهرداری توافق نداشتند، از اقداماتی است که می تواند در نوسازی واحدهای مسکونی مؤثر باشد، اما به دلیل فقر و معیشت مردم، شهرداری از این برنامه قهرآمیز اجتناب می کند.
    وی خاطر نشان کرد: ایجاد توقفگاه خودرو یکی دیگر از نیازهای اساسی در جنوب شهر سمنان است که تاکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی توجه ای به درآمدزا بودن در این بخش نداشته اند و باید از این نظر برای آنان جذابیت ایجاد شود.
    موسوی با بیان این که شهرداری سمنان برای نوسازی واحدهای تجاری و مسکونی بسته های حمایتی اقتصادی و مشوق های قانونی در نظر گرفته است، گفت: حضور سرمایه گذاران و ارایه تسهیلات بانکی می تواند گره گشای مشکلات شهرداری سمنان برای رفع مشکل بافت فرسوده باشد.
    وی افزود: مرمت خانه های تاریخی جعفری، خطیبی، ناظمیان و رنجبران در بافت فرسوده سمنان از اقدام قابل توجه شهرداری سمنان در سال 95 به منظور افزایش رونق گردشگری در جنوب شهر سمنان بود.
    شهردار سمنان ادامه داد: نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی، و مشارکت حداکثری مردم است و شهرداری به تنهایی نمی تواند این حجم از بافت فرسوده را بازسازی کند.
    شهر سمنان بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی