مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان شد؛

رسیدگی به بناهای تاریخی فرسوده در اولویت قرار گرفت

عصر ساختمان- رسیدگی به بناهای تاریخی فرسوده همچون بازار تهران در دستور کار دولت و سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

رسیدگی به بناهای تاریخی فرسوده در اولویت قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور در نشست خبری با اهالی رسانه در خصوص برنامه‌های خود گفت: هم اکنون رسیدگی به بناهای تاریخی که دچار فرسودگی شدند در دستور کار دولت و سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است. البته بناهای تاریخی که وضعیت دشوارتری دارند باید هر چه زودتر رسیدگی شوند و ما نیز به ادارات استانی‌‌مان ابلاغ کردیم که در شناسایی بناهای تاریخی فرسوده به ما کمک کنند. بازار تهران نیز در زمره بناهای تاریخی است که نامش در این میان آورده شده است.

    احمدی‌پور اظهار داشت: در خصوص سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در داخل کشور نیز با 20 شرکت صحبت کرده‌ایم که در این میان کشور فرانسه پیشگام است. برند فروشی با سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل متفاوت است و نباید تصور کنیم که همه شرکت‌هایی که اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری برای ساخت هتل در کشور کرده‌اند، برند فروشی می کنند.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص این امر که آیا تکلیف تفاهمنامه میان ترکیه و ایران در خصوص گسترش فعالیت‌های مرتبط با گردشگری تعیین شده یا نه اظهار داشت: این تفاهم نامه نیز یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که مطرح شد و با شرکت‌های اروپایی صحبت شده و در دست بررسی است. بنابراین هنوز تکلیفش مشخص نشده است.

    احمدی‌پور در بخش دیگری از نشست خبری بوم‌گردی‌ها را یکی از بهترین راهکارها برای مهاجرت معکوس دانست و گفت: تصمیم بر آن است که 500 بوم‌گردی فعلی را به  2هزار تا برسانیم. البته این به معنی غافل شدن از بحث استانداردسازی نیست یعنی استانداردسازی بوم‌گردی‌ها هم پای با افزایش تعداد آنها پیش خواهد رفت.

    وی ادامه داد: فکر می‌کنم همه مستحضر هستید که اگر بخواهیم در مورد ایران چیزی بگوییم معتقدیم که این سرزمین، سرزمین تمدن بوده و در کنار این سابقه تمدنی سرزمین، تنوع نیز به حساب می‌آید. آن چیزی که هم اکنون ما داریم مجموعه ظرفیت‌هایی است که به قدرت ملی کمک کرده‌اند و برای اینکه این سرمایه‌ها در قالب تولید ثروت به وزن ژئوپلتیکی تصویب شود نیاز به مدیریت توانایی‌ها داریم تا بتوانیم منزلت خودمان در روابط با کشورهای دیگر تعریف کنیم.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: منزلت جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب آسیا بر کسی پوشیده نیست اما با وجود ایران‌هراسی نتوانستیم از این مزیت ژئوپلیتیکی برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر استفاده کنیم. البته ایران پس از خروج از فصل هفتم سازمان ملل توانست ضمن آنکه حق هفته‌ای را برای خودش به رسمیت بشناساند جایگاه مناسبی را هم برای خودش تعریف کند.

    احمدی‌پور تصریح کرد: انسداد سیاسی اقتصادی پیش از برجام ما را به سمت میرایی می‌برد اما خوشبختانه ایران بدون مشکل از زیر پرونده فصل هفتم سازمان ملل خارج شد و بیشترین نمود این اتفاق در سازمان میراث فرهنگی دیده می‌شود. امروزه کسی ایران را کشوری ناامن معرفی نمی‌کند و این نشان دهنده آن است که تصویرسازی مناسبی از کشور ما انجام می‌شود.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: ما در درجه اول حافظان میراث فرهنگی این کشور هستیم و حافظ فرهنگیم. امروز در خدمت شما هستم تا از این نوع نگاه استفاده کنیم.

    احمدی‌پور خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار مذاکره جدی برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل‌ها را در دستور کار داریم و در خصوص عمارت مسعودیه نیز باید بگویم؛ دادگاه عمارت مسعودیه در تاریخ اول اسفند ماه برگزار می‌شود و در این راستا کارها پیگیری می‌شود و امروز پرونده‌های متعددی در رابطه با میراث داریم اما در مورد مسعودیه نگران نباشید زیرا سعی کرده‌ایم که ادله کافی داشته باشیم.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور در خصوص فعالیت غیر مجاز گردشگران چینی و فرانسوی در کشورمان گفت: با وزارت خارجه هماهنگی کردیم و  دعوتنامه‌ای هم برای وزیر گردشگری چین فرستادیم تا به ایران بیاید و ضمن صحبت در خصوص موارد دیگر در این مورد هم با هم صحبت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی