مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت ملی پست:

دریافت آدرس ملی امکان‌پذیر شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ملی پست از امکان دریافت آدرس ملی خبر داد و گفت:‌ این امکان در فاز نخست فعلاً برای تهرانی‌ها فراهم شده است.

دریافت آدرس ملی امکان‌پذیر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، حسین مهری در مراسم افتتاح پروژه‌های پستی در آستانه دهه فجر، از امکان دریافت آدرس ملی برای تهرانی‌ها خبر داد و اظهار داشت: به زودی دریافت آدرس ملی برای تمام ایرانی‌ها امکان‌پذیر می‌شود که در حال حاضر این امکان برای تهرانی‌ها از طریق مراجعه به سایت شرکت پست فراهم شده و شهروندان تهرانی می‌توانند همانند کد ملی، آدرس ملی دریافت کنند.

    مهری با اشاره به همکاری شرکت پست و دانشگاه تهران برای تدوین آیین‌نامه آدرس ملی، توضیح داد: طبق بررسی انجام شده در دانشگاه تهران، 70 درصد آدرس‌ها در کشور سه سیلابی هستند که تمامی آدرس‌ها باید مطابق این استاندارد تغییر کنند و درباره مکان‌هایی که امکان تغییر به سه سیلاب وجود نداشته باشد، به جای سیلاب از اسلش استفاده می‌شود تا درنهایت در طولانی‌مدت، آدرس تمامی مکان‌ها در کشور سه سیلابی شوند.

    مدیرعامل شرکت پست اظهار امیدواری کرد تا سه سال آینده شاهد اجرای طرح هوشمندسازی مکانی در کشور خواهیم بود.

    وی توضیح داد: در راستای طرح هوشمندسازی مکانی در کشور، اختصاص آدرس استاندارد و واحد، رئوکد کردن طول و عرض جغرافیایی، پارسل‌بندی شهر و روستا، هوشمندسازی نقشه‌های مکانی در دست اقدام است که نتیجه این اقدامات، منجر به اختصاص کدپستی یکپارچه و همچنین حل مشکل معابر بی‌نام خواهد شد.

    مهری با بیان اینکه مجموعه این اقدامات در پروژه GNAF (پروژه مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات میان‌دستگاهی اماکن) در حال انجام است که امیدواریم این پروژه تا سه سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

    وی با اشاره به وضعیت مرسولات پستی در ایران گفت: ایران در منطقه جایگاه خوبی دارد، اما نسبت با کشورهای توسعه‌یافته دارای فاصله زیادی است، زیرا در حالی که از 25 سال پیش دنیا به سمت استفاده از IT و تغییر از پست‌نامه به پست‌کالا رفته، در ایران زیرساخت‌های لازم به موقع شکل نگرفته است.

    وی با اشاره به اینکه اسناد مناقصه دو اپراتور خصوصی پست فروخته شده، گفت: 26 شرکت خواهان خریداری اسناد بودند و پیش‌بینی می‌کنیم 2 اپراتور خصوصی پست از مرداد 95 وارد بازار شوند.

    مهری ادامه داد: 10 درصد بازار پستی دراختیار شرکت ملی پست است و 90 درصد که اکنون رها شده، دراختیار 2 اپراتور پستی خصوصی خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت پست با اشاره به ترانزیت پستی در کشور، گفت: تاکنون شرکت پست با یک شرکت خدمات هوایی برای 58 مسیر قرارداد ترانزیت پستی داشت که از چندی پیش تعداد ایرلاین‌های همکار به 5 ایرلاین و 103 مسیر افزایش یافته است.

    وی از مذاکرات با کشورهای آذربایجان، سوریه و افغانستان برای ترانزیت پستی از طریق ایران خبر داد و گفت: قیمت خدمات ترانزیت پستی در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه پایین‌تر است و برای مثال، با تکیه بر این مزیت رقابتی، ترانزیت پستی عراق در 30 مسیر از ایران عبور می‌کند.

    مهری درباره خرید ایرانی‌ها از سایت‌های خارجی از طریق پست، گفت: پیش از برجام این امکان وجود نداشت، اما پس از برجام، به صورت قانونی، اتحادیه جهانی پست با تراکنش مالی بین‌المللی ایران با 192 کشور موافقت کرده و پیرو این موافقت، برای روانسازی مراودات، نرم‌افزاری از سوی این اتحادیه دراختیار پست قرار داده شده است که پست‌بانک به عنوان نماینده مالی پست به اتحادیه جهانی پست معرفی شده است.

    مدیرعامل شرکت پست با اشاره به آخرین وضعیت تعرفه‌های پستی گفت: از سال 93 تاکنون تعرفه‌های پست دو بار افزایش یافته که در سال 93 میانگین افزایش نرخ 15 درصد و در سال 94 میانگین افزایش نرخ 5.5 درصد بوده است و در سال جاری نیز افزایش نرخ 6 درصد بوده است، اما علی‌رغم تصویب این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات و  جلب موافقت سازمان حمایت، ستاد تنظیم بازار با این افزایش نرخ موافقت نکرد و این تعرفه اجرایی نشد.

    وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه درخواست مجدد به آقای شریعتمداری رئیس ستاد تنظیم بازار در روزهای آینده موافقت برای افزایش 6 درصدی تعرفه‌های پستی در ماه‌های پایانی سال جلب شود.

    مهری با اعلام آخرین اخبار درباره راه‌اندازی مسترکارت در ایران گفت: اعلام این موضوع درگیر حاشیه‌هایی شد و به دلیل این حواشی، لازم دیدیم تأییدیه‌های لازم را از بانک مرکزی اخذ کنیم که اکنون درخواست همکاری پست با مسترکارت به بانک مرکزی ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو