مدیران خودروعصر اعتبار

مدبر:

خطر ریزش استادیوم آزادی وجود ندارد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از افتتاح ۳پروژه در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت:ما وارث طرح های نیمه تمام گذشته هستیم و فشارهای زیادی برای اتمام این پروژه ها روی شرکت توسعه از سوی دولت, مردم و بویژه نمایندگان است.

خطر ریزش استادیوم آزادی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،   مصطفی مدبر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت بخاطر حادثه ساختمان معروف پلاسکو، اظهار کرد: اتفاق ناخوشایندی بود. امیدواریم شاهد بروز چنین حادثه های مشابهی در اماکن ورزشی کشور نباشیم.

    وی درباره مهمترین اقدامات انجام شده شرکت در سال 95، خاطر نشان کرد: صندلی گذاری آزادی و بهره برداری ورزشگاه نقش جهان پس از دهه ها بلاتکلیفی به سرانجام رسید که اکنون صندلی های ورزشگاه نقش جهان و نور افکن ها نصب شده و سرویس بهداشتی در ضلع غربی و شرقی پایان یافته است و در حال‌ حاضر برای نصب چادرهای این ورزشگاه عملیات ایمن سازی مجدد در حال انجام است.

    مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ادامه‌ داد: مقاوم سازی سازه های بالایی ورزشگاه نقش جهان جزو اولویت اساسی است،  زیرا  چادرها در محل بادخیز قرار گرفته و سعی داریم با آخرین تکنولوژی و با محاسبات دقیق، کار ایمن سازی چادرها را به طور مضاعف به اتمام برسانیم.

    مدبر در ادامه تصریح کرد:  10 هزار متر چادر موجود است و 10هزار متر دیگر هم وارد شده و در حال‌  دوخت است. ماه دیگر هم 10 هزار متر دیگر وارد کشور می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور عنوان کرد: نصب چادر تا سال آینده پایان می یابد. امیدواریم بازیهای ملی در آنجا برگزار شود زیرا این ظرفیت را دارد.

    مدبر همچنین در ادامه درباره مجهز شدن زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز گفت: چمن مجموعه ورزشی به سیستم گرمایش از کف با مدرن ترین امکانات روز دنیا مجهز شده که حرارت آن بین 18 تا 22.5 درجه است و این مساله باعث رشد خوب چمن ها شده است و مشکلی برای انجام دیدار ها ندارد.

    وی بیان‌ کرد:  ما از سوی تراکتورسازی تبریز درخواست واگذاری ورزش گاه یادگار امام (ره)  به آنها را داشتیم که در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور  همچنین اظهار کرد: در این ورزشگاه علاوه بر تجهیز سیستم گرمایش از کف زمین چمن، 10 هزارصندلی هم به عنوان هدیه از سوی این شرکت برای علاقه مندان به فوتبال این استان، نصب شده  است.

    مدبر ‌اضافه کرد: ورزشگاه یادگار امام (ره) آماده برگزاری تمامی رقابت های لیگ برتری و ملی است.

    وی درباره اقدامات این شرکت برای آکادمی فوتبال، گفت‌:  این آکادمی در اختیار فدراسیون فوتبال است و به فدراسیون اعلام کردیم که اگر نیازی به کمک داشته باشد حمایت می کنیم. تیم ملی هر کجا بخواهد می تواند تمرینات خود را انجام دهد. حتی زمین شماره دو که در اختیار تیمهای سرخابی است را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار خواهیم داد و هیچ محدودیتی و جود ندارد.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه این نشست از افتتاح یک طرح ورزشی در کشور در دهه مبارک فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: ورزشگاه 15 هزارنفری بیرجند و بجنورد و سالن ورزشی بانوان بهمن‌میر بابلسر در دهه فجر افتتاح می‌شود و تا پایان سال ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان، 15 هزار نفری بوشهر ، سالن های ورزشی دوومیدانی بروجن ،500 نفری سیوند فارس، استخر هاشمی نژاد خراسان رضوی، سالن ورزشی قره قشلاق آذربایجان غربی و سالن دژکرد فارس و همچنین فاز اول ورزشگاه پنج هزار نفری پاکدشت ، ورزشگاه سه هزار و 500 نفری بعثت فوتبال تهران ، مرحله اول ورزشگاه فوتبال گرمسار، زمین چمن فوتبال دیهیم در نظام آباد تهران هم افتتاح می‌شود.

    مدبر در ادامه درباره  بودجه سال 95 نیز اظهار کرد:  470 میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفت که 53 درصد اوراق تخصیص داده شده که حدود 256 میلیارد تومان است و تقریبا بدهی های پیمانکاران را در این حوزه به صفر رساندیم.  ولی  این اوراق برای مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و ما برای ادامه طرح ها با مشکل روبرو هستیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره تکمیل چهارمین ورزشگاه ملی ایران ، گفت‌: ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود شیراز اکنون در حال‌  مرحله کاشت چمن است که بر این اساس  این چهارمین ورزشگاه ملی مجهز به سیستم گرمایش از کف است. امیدواریم که تا سه ماه نخست سال96 پایان یابد.

    او  در مورد مقاوم سازی ورزشگاه آزادی نیز توضیح داد: از عمر سازه این ورزشگاه 50 سال می گذرد و سازه عظیم  بتونی به این شکل قطعا نشست دارد.

    مدبر در ادامه تصریح کرد: مقاوم سازی نیاز به هزینه کلانی دارد و طبیعی است که در این مدل سازه ها نشست عمودی داشته باشند.

    وی گفت‌:  از نظر ما این ورزشگاه خطر ریزش ندارد،  ولی  نیاز به مقاوم سازی دارد. ما حتی در نصب صندلی ها اول مقاوم سازی بتن را انجام دادیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ادامه‌ داد: سال 93 موتورخانه سیستم گرمایش از کف این ورزشگاه را از زیر گرادن‌ها خارج کردیم تا مشکلی ایجاد نشود. ما پیشنهاد مقاوم سازی را به وزارت ورزش  و جوانان و دولت دادیم و قرار بود دولت در سال نخست 80 میلیارد تومان تخصیص دهد تا مقاوم سازی را شروع کنیم. در بازدیدی که وزیر ورزش  و جوانان از این ورزشگاه داشت قرار شد به طور بخش بخش کار مقاوم سازی را در سطح و ریزش آبها و تزریق بتون در جاهایی که ریزش دارد انجام دهیم که این اقدام صورت گرفت.

    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از تخفیف 22درصدی امکانات مجموعه ورزشی انقلاب در دهه فجر برای توسعه ورزش همگانی خبرداد.

    مدبر درباره معارضین مجموعه ورزشی آزادی گفت: بعد از  47سال سند را برای دولت جمهوری اسلامی به ثبت رساندیم. در مورد حدود 800 پلاک، 47شکایت انجام شده  که چهار مورد به مراحل قضایی رسیده است.

    وی افزود: دنبال اسناد این مدعیان در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا بتوانیم اسناد را به ما بدهند . از این چهار مورد مبلغ هم یک نفر معارض4میلیارد تومان بوده و مابقی برآورد نشده است.

    مدبر درباره اداره استاندارد تجهیزات و امکانات تخصصی ورزش گفت: در این اداره 5 مورد آزمایش در خصوص پیست کفپوش تارتان و صندلی ورزشگاه انجام می‌شود و در بازدیدی که نمایندگان فیفا از  این آزمایشگاه داشتند از راه اندازی این مرکز  استقبال کردند.

    وی درباره تست توپ ها در این مرکز گفت: فدارسیون فوتبال از این مرکز برای استاندارد سازی توپ ها و زمین چمن با قوانین و مقررات بین المللی می تواند استفاده کند که هنوز استفاده نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار