مدیران خودروعصر اعتبار

۱۹۷ مصدوم در حادثه پلاسکو

عصر ساختمان- سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور آخرین جزئیات روند درمانی مصدومان حادثه پلاسکو را تشریح و در عین حال توضیحاتی درباره ماسک‌های توزیع شده میان نیروهای عملیاتی حاضر در صحنه حادثه ارایه کرد.

۱۹۷ مصدوم در حادثه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشستی خبری درباره آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو گفت: از ابتدای حادثه تا کنون 197 مصدوم داشتیم که از این تعداد 150 نفر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند؛ چرا که ما در آنجا پزشک، متخصصین طب اورژانس و اتوبوس آمبولانس داشتیم و می‌توانستیم خدمات را ارائه دهیم.

    وی افزود: از این تعداد مصدوم، 45 نفر هم برای ادامه درمان به بیمارستان‌ها اعزام شدند که خوشبختانه 41 نفر از آنها با حال عمومی مناسب مرخص شده و چهار نفر همچنان بستری‌اند که البته روند درمان‌شان رو به بهبود است.

    کولیوند با بیان اینکه در این مدت برای رعایت مباحث بهداشتی و بحث‌های سلامت، تعداد قابل توجهی ماسک میان امدادگران توزیع کردیم، افزود: دو دستگاه جدید هم برای سنجش میزان مسمومیت با گاز در منطقه مستقر کردیم تا سریعا مسمومیت را تشخیص دهیم. همچنین تیم‌های حمایتی روحی و روانی نیز هم برای امدادگران و هم برای خانواده‌های مصدومین و مفقودین قرار دادیم.

    کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر کار آواربرداری سرعت بهتری گرفته و منطقه محدودتر شده است، ادامه داد: بر این اساس با تصمیم مدیریت بحران قرار شد که همه دستگاه‌ها به اندازه نیاز منطقه در محل مستقر شوند و ما نیز بر این اساس عمل کردیم. در عین حال در این حادثه بیمارستان‌ها کاملا آماده بودند و همه بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی و عمومی با ما همکاری کرده و حتی جامعه پزشکی و پیراپزشکان مرتبا برای کمک اعلام آمادگی می‌کردند و همین موضوع باعث شد که بتوانیم بسیاری از مصدومان را به صورت استاندارد منتقل کنیم.

    سرپرست اورژانس کشور در پاسخ به سوالی درباره کمبود امکانات اورژانس گفت: در این حادثه از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کمبودی نداشتیم و اتفاقا یکی از نقاط قوت امدادرسانی، حضور فوریت‌های پزشکی بود؛ به طوریکه حتی خود امدادگران می‌گفتند با حضور فوریت‌های پزشکی امیدمان بیشتر است.

    کولیوند درباره ماسک‌هایی که برای امدادرسانان توزیع شد، گفت: امدادگرانی که در آنجا کار می‌کردند خودشان ماسک‌های مخصوص داشتند و ما هم برای سایرین ماسک N95 که بالاترین استاندارد جهانی را دارد توزیع کردیم. بنابراین مشکلی از این جهت وجود نداشت.

    وی در پایان تاکید کرد: در حوزه اورژانس نیازمند کار بسیار وسیعی هستیم و باید نیروهای انسانی، تجهیزات زمینی و هوایی را توسعه دهیم؛ چرا که اگر با این شرایط در تهران اتفاقی رخ دهد، امدادرسانی و خدمات رسانی بسیار دشوار است. البته مباحثی که در زمینه تشکیل سازمان اورژانس مطرح شد و مجلس آن را تصویب کرد، قدم موثری برای توسعه این امکانات خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی