مدیران خودروعصر اعتبار

دادستان تهران خبر داد:

تخریب عمدی ساختمان مجاور پلاسکو توسط آتشنشانان برای تسریع در آواربرداری

عصر ساختمان- دادستان تهران از تشکیل پرونده حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد.

تخریب عمدی ساختمان مجاور پلاسکو توسط آتشنشانان برای تسریع در آواربرداری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی ضمن حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو و در جمع خبرنگاران و در تشریح اقدامات دادستانی تهران گفت: از روز گذشته و با وقوع حادثه، سه تن از معاونین دادستانی به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و مسائل مربوط به این حادثه را پیگیری می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه دستور تشکیل پرونده این حادثه داده شده است، افزود: با توجه به اینکه امداد و نجات در اولویت اقدامات قرار دارد از اعلام تشکیل پرونده برای این حادثه خودداری کردیم اما از روز گذشته این امر انجام شده و گزارش مقدماتی معاون دادستانی تهیه شده همچنین مدیران این ساختمان شناسایی شده‌اند و قطعاً باید درخصوص موارد ایمنی‌ که رعایت نشده است، پاسخگو باشند.

    دولت‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه روند امدادرسانی در محل حادثه سرعت گرفته است و همچنین اجازه داده شد که ساختمان‌های جانبی اموال خود را از ساختمان خارج کنند تا اگر احتمال خطر برای این ساختمان‌ها به وجود آمد اموالشان کمتر آسیب ببیند.

    دادستان عمومی تهران با تاکید بر دلخراش بودن این حادثه گفت: این حادثه باید درس عبرتی باشد چراکه بی‌تردید اقدامات پیشگیرانه هزینه کمتری دارد و از وقوع حوادث اینچنینی پیشگیری می‌کند. باید همه دستگاه‌هایی که ساختمان‌های بلند در اختیار دارند برای ساختمان‌های خود شناسنامه ایمنی تهیه کنند و متوجه این موضوع باشند که پس از تذکر و اخطار کتبی که بخشی از آن برعهده شهرداری تهران است دادستانی اقدام لازم را انجام خواهد داد.

    وی تاکید کرد: درخصوص ساختمان پلاسکو هیچ‌گونه گزارش کتبی به دادستانی اعلام نشده بود و تنها گزارشی درخصوص رفع خطر و موارد ایمنی به مالکین ساختمان ارائه شده بود. قطعاً باید از چنین حوادثی درس بگیریم و با سرلوحه قرار دادن رعایت موارد ایمنی از وقوع چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنیم.

    دولت‌آبادی درخصوص مجوز دادستانی برای تخریب ساختمان‌های جانبی پلاسکو در صورت ضرورت گفت: اعلام کرده‌ایم که برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار هر تدبیری که به ضرورت لازم باشد دادستانی همکاری لازم را انجام خواهد داد و مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد. قطعاً در چنین مواردی نمی‌توان منتظر پیدا کردن مالکین ساختمان‌ها ماند لذا مجوز تخریب ساختمان‌های جانبی در صورت ضرورت صادر شده است.

    دادستان تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر عزم دادستانی در مقابله با ساختمان‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نمی‌کنند و موجب وقوع چنین حوادثی می‌شوند، گفت: چنین عزمی از گذشته در دادستانی وجود داشته به طوری که در حال حاضر درخصوص ساختمان‌هایی همچون علاءالدین و فردوسی ده‌ها مکاتبه انجام شده و دادستانی ضمن داشتن بیشترین همکاری قطعاً پیگیر گزارش‌های ارائه شده درباره ایمنی ساختمان‌ها خواهد بود.

    وی تاکید کرد: در مورد هر ساختمانی که دستگاه‌های ذی‌ربط همچون شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و پلیس که به صورت مستقیم با خطرات مواجه هستند گزارش کتبی به دادستانی ارسال شود دادستانی اقدام لازم را انجام خواهد داد چراکه نباید اجازه دهیم چنین حوادثی رخ دهد.

    دولت‌آبادی درخصوص مقصرین و مصوبین حادثه ساختمان پلاسکو گفت: اجازه دهید روحیه ایثار و فداکاری به وجود آمده برای رفع بحران دچار خلل نشود و پس از امداد و نجات قطعاً فرصت برای آسیب‌شناسی وجود دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو