مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو

عصر ساختمان- معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران آخرین وضعیت روند آواربرداری ساختمان پلاسکو را تشریح کرد.

آخرین خبر از روند آواربرداری پلاسکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، داوری با تاکید بر اینکه حجم آوار بسیار زیاد است و به همین دلیل کار آواربرداری به سختی انجام می‌شود، ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم با افزایش توان خود در بخش‌هایی مثل برش‌کاری سرعت کار را افزایش دهیم. همچنین تمام کانال‌هایی که حدس می‌زدیم احتمالا در طبقات زیرین دسترسی پیدا کنیم را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: ما در حال بررسی نقشه‌ها و مسیرهایی هستیم که هرچه سریع‌تر افراد را پیدا کنیم. از سمت شمال و غرب نیز تونل زده بودیم اما کسی را پیدا نکردیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران ضمن اشاره به برنامه تیم‌های عملیاتی برای ورود از کانال فاضلاب که در ضلع جنوبی ساختمان و در پیاده‌رو قرار دارد، گفت: به علت قرار داشتن در کانال فاضلاب در پیاده‌رو تلاش می‌کنیم که ابتدا آهن‌آلات را برداریم و از همان مسیر نفوذ کنیم. این مورد یکی از گزینه‌های اصلی ما برای بررسی است.

داوری ادامه داد: کار آواربرداری در جناح شمالی به خاطر شرایط خاص سازه در این سمت کمی مشکل‌تر است اما در جناح شرقی با سرعت بیشتری پیش می‌رویم.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر شنیده شدن صدای محبوسان زیر آوار نیز گفت: تاکنون خبر مستندی برای ما در این خصوص وجود نداشته است. امیدواریم سرعت کار افزایش یابد، در عین حال ما قطعات بزرگ را برش داده و به پایین منتقل کرده‌ایم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه تصریح کرد: با همکاری سازمان هلال‌احمر و سنگ‌های زنده یاب در همه نقاط تلاش کرده‌ایم نشانی از زیر آوارماندگان پیدا کنیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

داوری همچنین تاکید کرد: حضور شهروندان در حال حاضر نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه روند امدادرسانی را کند می‌کند.

به گفته وی، همچنین بسیاری از آتش نشان‌هایی که در شیفت کاری خود حضور نداشتند در محا حادثه حاضر و ساماندهی شدند. از شهرهای اطراف مانند قم، کرج، ملارد و... برای کمک رسانی آمدند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی