مدیران خودروعصر اعتبار

امسال به ۱۰۰ هزار ایثارگر تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود

عصر ساختمان- معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از یکسان‌سازی پرداخت حقوق به خانواده‌های شاهد و ایثارگر طبق برنامه ششم خبر داد.

امسال به ۱۰۰ هزار ایثارگر تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران با اشاره به اشتغال ایثارگران گفت: طبق برنامه ششم توسعه در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران،مدنظر گرفته‌ شده تا پایان عملیاتی شدن این برنامه باید همه فرزندان شهدای بیکار،شاغل شوند.

وی افزود:اگر مشکل اشتغال جامعه هدف رفع شود،بیش از 60 درصد مشکلاتی که ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مراجعه می‌کنند، برطرف می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های شهرداری‌های کشور،گفت:از همه شهرداری‌ها درخواست داریم تا اقدامات لازم را در جذب خانواده‌های شهدا و ایثارگران از سهمیه 25 درصد انجام بدهند.

عندلیبی با اشاره به کمیسیون درصد جانبازان گفت: اختلافاتی که درگذشته بین نیروی انتظامی، سپاه و ارتش وجود داشته به‌منظور یکپارچگی کمیسیون فوق، کاهش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به برنامه ششم توسعه، افزود: اگر کسی صورت سانحه برای گرفتن درصد جانبازی نداشته باشد می‌تواند از یگان مربوطه نامه بیاورد و 5 درصد جانبازی دریافت کند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برنامه داریم که بنیاد با نیروهای مسلح به سمت برپایی کمیسیون مشترک بروند و از ابتدا برای متقاضیان چنین کمیسیونی برگزار شود تا مشکلات موجود برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتش، سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت است، ابراز کرد: این حقوق با اجرای برنامه ششم توسعه یکسان‌سازی می‌شود و به همه خانواده‌ها به یک میزان حقوق پرداخت خواهد شد.

عندلیبی با اشاره به پرداخت وام مسکن به ایثارگران گفت: آئین‌نامه اجرایی پرداخت وام به تصویب دولت رسیده است و در سال جاری به 100 هزار ایثارگر تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود.

وی افزود: بانک‌ها پرداخت وام مسکن را شروع کردند و امیدواریم وام پرداختی به 100 هزار ایثارگر تا پایان سال جاری محقق شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 500 هزار ایثارگر تاکنون وام مسکن دریافت نکردند،گفت: در سال جاری، در پرداخت این وام، ایثارگرانی که هیچ‌گونه تسهیلاتی از بنیاد دریافت نکردند، در اولویت هستند.

وی با اشاره به سهمیه 25 درصدی استخدام گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در جذب نیروها، این سهمیه را رعایت کنند و در مورد این موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران کوتاه نخواهد آمد.

عندلیبی با اشاره به اینکه کارآفرینی ایثارگران در جهت اشتغال‌زایی آن‌ها در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: بنیاد در حوزه اشتغال به 36 هزار ایثارگر وام‌های مختلف خوداشتغالی پرداخت کرده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی