مدیران خودروعصر اعتبار

رشد دیوانه وار قیمت خانه در چین

عصر ساختمان- قیمت خانه در شهرهای مهم چین براساس آمارهای اعلام شده از سوی آژانس مشاوره املاک Knight Frank به سرعت در حال رشد است.

رشد دیوانه وار قیمت خانه در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از فرصت امروز، طبق آمار Knight Frank در میان 10 شهر نخست جهان از نظر رشد قیمت مسکن در سه ماهه سوم سال 2016، هشت شهر از چین دیده می شوند. همچنین 10 شهر چین رکورد افزایش قیمت بیش از 20 درصدی را در بخش مسکن شکسته اند.

قیمت ها در شهر نانجینگ چین که داغ ترین بازار املاک را در جهان دارد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل به صورت میانگین 42/9 درصد افزایش داشت.

کیتی اورت آلن، تحلیلگر بخش تحقیقات بین المللی مسکن آژانس Knight Frank در یادداشتی اینطور نوشت: «شهرنشینی و افزایش ثروت خانوارها دلایلی است که پشت افزایش قیمت مسکن در چین قرار دارد، اما وضعیت در شهرستان های کوچک تر و بازارهای روستایی فرق دارد.»

در بخشی از یادداشت اورت آلن آمده است: «رشد سریع قیمت ها خانه در شهرها باعث نشده است که سیاست گذاران این کشور از تعیین سیاست هایی برای سخت تر کردن وام مسکن، درخواست برای گذاشتن سپرده بیشتر و در برخی موارد منع خرید خانه برای افرادی غیر  از ساکنان محلی غافل شوند.»

اورت آلن می گوید: «شواهدی هست که نشان می دهد نرخ رشد قیمت مسکن در برخی شهرهای کلیدی توانسته با کمک برخی قوانین و اثربخش شدن آنها کنترل شود.»

قیمت خانه در قاره بزرگ آسیا به طور متوسط 12/3درصد در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یافت که باعث شد قاره کهن با پیشی گرفتن از سایر مناطق جهان سریع ترین رشد را از نظر قیمت خانه در جهان داشته باشد. قیمت خانه در اروپا به طور متوسط در همین دوره زمانی تنها 3/7 درصد افزایش یافت.

به جز هشت شهر چین شهرهای ونکوور کانادا و چنای هند در فهرست شهرهایی هستند که رشد قیمت خانه در آنها بیشترین سرعت را داشته است. قیمت خانه در این دو شهر در سه ماهه سوم سال جاری 24درصد افزایش یافت.

پس از اینکه چین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان شروع به رشد کرد، توانست روند صعودی خود را ادامه داده و به یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا تبدیل شود.

قشر متوسط چین از رشد اقتصادی کشورشان بیشترین بهره را بردند. ثروت این قشر از جامعه چین که جمعیت بسیار بالایی هم دارد، باعث شده کارهایی را که قبلا نمی توانستند انجام دهند اکنون عملی کنند. مسافرت های خارجی، زندگی در خانه های لوکس و خرید اجناس گران قیمت از جمله رفتارهای پولی است که نسل ثروتمند این روزهای چین انجام می دهند.

آنها همچنین اراده بسیار خوبی برای خرید در مسافرت های خارجی دارند و کشورهای اروپایی روی درآمدشان از گردشگران چینی حساب ویژه ای باز کرده اند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار