مدیران خودروعصر اعتبار

علیرغم تبعات منفی برگزیت رخ داد؛

تداوم رشد در بازار ۱۰ تریلیون دلاری مسکن انگلیس

عصر ساختمان- قیمت مسکن در بریتانیا علیرغم التهابات سیاسی که طی ماه های اخیر در این منطقه اتفاق افتاده، با روند صعودی به کار خود ادامه می دهد و انتظار می رود که این رویه در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

تداوم رشد در بازار ۱۰ تریلیون دلاری مسکن انگلیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از مهر، بر اساس بررسی های انجام گرفته بر روی بازار مسکن بریتانیا، ارزش کل این بازار برابر با 10 هزار و یکصد میلیارد دلار است که در صورت تبدیل کردن این رقم به تولید ناخالص داخلی، رقم آن برابر با رشد سومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی ژاپن است. 

این در حالی است که بازار مسکن بریتانیا از سال2015 میلادی به بعد 7.3 درصد افزایش یافته و بازتاب آن بر روی قیمت مسکن خود را نشان داده است.

همچنین کمبود مسکن در قسمت هایی از انگلیس موجب افزایش بیشتر ارزش مسکن شده است.

تحلیل گران اقتصادی می گویند، علیرغم رخداد برگزیت و  اتفاقات رخ داده در 6 ماهه گذشته در بریتانیا که موجب افزایش بلاتکلیفی در یکسری امور سیاسی شده اما بازار مسکن به افزایش ارزش خود ادامه داده و از گزند این حوادث مصون مانده است.

البته آمار نشان می دهد که شرق انگلستان بیشترین افزایش قیمت مسکن را از ژانویه سال 2016 میلادی به بعد به خود اختصاص داده است. بر همین اساس میانگین افزایش قیمت مسکن در این بازه زمانی 11.56 درصد و تقریبا 440 هزار دلار افزایش پیدا کرده است. 

همچنین بهای مسکن در «لندن» در سال های اخیر به بیشترین رقم رسیده و سریع ترین رشد را از آن خود کرده است؛  میانگین قیمت مسکن در این شهر 5.12 درصد افزایش یافته و 700 هزار دلار به بهای مسکن افزوده شده است.

در حال حاضر زندگی در مرکز شهر «لندن» به دلیل افزایش بهای مسکن برای شماری زیادی از ساکنین این شهر سخت شده و شهرهای محبوب دیگر انگلیس هم شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بوده‌اند.

در همین حال، از جمله سیاست های بریتانیا، سرمایه گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری در حوزه مسکن به منظور تحویل 40 هزار واحد مسکونی با قیمت مناسب به افراد است؛ اگر چه به نظر می رسد که افزایش قیمت در حوزه مسکن فروکش نکند و احتمالا در سال آینده میلادی هم این روند ادامه داشته باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو