مدیران خودروعصر اعتبار

۲۷۰۰ محله کشور در بافت فرسوده احیا می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: در قالب بازآفرینی شهری در محلات قدیمی، در بیش از ۲۷۰۰ محله کشور برنامه‌های احیا و بازسازی بافت فرسوده اجرا می‌شود.

۲۷۰۰ محله کشور در بافت فرسوده احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از ایسنا، مصطفایی اظهار کرد: از آنجاکه قرار است در یک برنامه 10 ساله شامل برنامه ششم و هفتم توسعه کشور این طرح‌ها اجرایی شود، هر سال در 270 محله عملیات احیا، مرمت و ساماندهی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز در اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در محله مشخص پروژه تعریف شده مناسب اعم از سالن ورزشی، خانه محله و عمران و آبادانی معابر و کوچه‌ها با ردیف اعتباری مشخص انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی آسیب‌های حاشیه نشینی را به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای ساماندهی در این حوزه با یک ردیف اعتباری مشخص اشاره کرد و گفت: از 380میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در این حوزه شش میلیارد تومان به استان اردبیل اختصاص می‌یابد تا در سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد برنامه‌های عملیاتی در قالب توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی انجام شود.

مصطفایی افزود: ما در این حوزه به یک همت فرا دستگاهی و همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک کار مشارکتی نیاز داریم؛ چراکه احیای بافت فرسوده و تاریخی، مرمت و توسعه آنها توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی کار یک دستگاه نیست، بلکه باید در قالب ستاد بازآفرینی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی، ورزشو جوانان، فنی و حرفه‌ای و غیره وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته جلسه ستاد ملی بازآفرینی با محوریت استان اردبیل و با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر در تهران برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه مصوبات خوبی را شاهد بودیم که با تشکیل کمیته اجرایی تحت نظارت معاونان استاندار اردبیل قرار شد مصوبات اجرایی و عملیاتی شود.

مصطفایی اضافه کرد: یکی از مصوبات خوب این جلسه تاکید بر اجرا وتکمیل راه آهن اردبیل به عنوان یک پروژه اساسی و در مسیر بازآفرینی و احیای شهری بود که با سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تلاس شد تا پروژه راه آهن اردبیل با تزریق اعتبارات به یک سرانجام برسد.

وی ضرورت حضور بخش غیر دولتی و کمک خیرین را در این ارتباط به همراه تلاش و مدیریت مجموعه شهرداری و در قالب دفتر تسهیل‌گری امور در این حوزه یادآور شد و ادامه داد: در کنار سر و سامان دادن به این وضعیت بحث پیشگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی طبق ضوابط و مقررات در دستور کار و اولویت جدی قرار گرفته است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو