مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰ بهترین کشور جهان

عصر ساختمان- بهترین کشور جهان کجاست؟ بر اساس رتبه‌بندی بهترین کشور جهان از سوی یو.اس. نیوز و گزارش جهانی، مدرسه‌ی وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا و مشاوران برند جهانی مشاوره‌ی BAV آماری از رتبه بندی ۲۰ بهترین کشور جهان به دست آمد. این رتبه‌بندی اخیرا به صورت رسمی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، منتشر شده است. در این نوشتار با بازده همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین کشور جهان کجاست!؟

۲۰ بهترین کشور جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از بازده، رای‌گیری‌ها در امریکا انجام گرفت اما خود امریکا رتبه چهارم را به دست آورد! بر اساس آن‌ بهترین کشور دنیا آلمان است. کانادا در رتبه دوم، بریتانیا سوم و سوئد پنجم است.

مورتیمر بی. زاکرمن، رییس و سردبیر ارشد یو.اس. نیوز، در اظهار نظری اعلام کرد، “درست همان‌طور که در رابطه با دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر موسسات عمل کرده‌ایم، پورتال ما از بهترین کشورهای یک صفحه‌ی جهانی برای گزارش‌ها و داده‌هایی خواهد بود که به شهروندان، رهبران کسب و کار و دولت کمک می‌کند عملکردشان را در یک جهان به سرعت در حال تغییر ارزیابی کنند.” این نشریه به خاطر بسیاری از رتبه‌بندی‌هایش در سرتاسر جهان شناخته شده است.

بهترین کشور جهان

آلمان به چند دلیل جایگاه خود را در صدر مستحکم کرده‌ است که کلیدی‌ترین آنها اقتصاد این کشور است. این کشور همچنین، طبق یادداشت یو.اس. نیوز درمورد مشخصات یک کشور، خانه‌ی نرخ بیکاری پایین، در سراسر جهان محبوب، و به خاطر برندهای با کیفیت‌اش شناخته شده است و در استفاده از قدرت نرم در خارج از کشور مهارت دارد. و ایالات متحده به رهبری آلمان، به خاطر رشد و ارتقاء جهانی‌اش، باور دارد.

درو می‌نویسد، “صعود آلمان به عنوان یکی از رهبران جهان بیشتر به خاطر کار صدراعظم آنجلا مرکل است. مرکل از زمان جنگ جهانی دوم سومین آلمانی است که برای مدت یک دهه یا بیشتر در سمت صدراعظمی باقی مانده است، و در چندین مسئله‌ رهبری مقتدرانه‌ای از خود نشان داده است. این یک تغییر است. به طور مرسوم، آلمانی‌ها اجماع طلبانی هستند که استراتژی‌های چندجانبه‌ای را برای عمل کردن به شیوه‌ای منحصر بفرد انتخاب کرده‌اند.طبیعتا، این رتبه‌بندی پاسخ‌های رسمی مسئولان سراسر جهان را برانگیخت. مثلا:

بسیار افتخار می‌کنم که کانادا رتبه‌ی 1 را برای کیفیت زندگی و رتبه‌ی 2 را در زمینه‌ی حقوق شهروندی به‌دست آورده است.

– نخست وزیر کانادا، 20 ژانویه‌ی 2016

– مفتخرم که آلمان در رتبه‌ی نخست رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان که در @wef ارائه شده قرار گرفته است. – وزارت امور خارجه آلمان 20 ژانویه‌ی 2016

سوئد در زمینه‌ی زندگی سبز و تربیت کودکان در صدر رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان در @usnews قرار گرفته است. و در دسته‌بندی‌های فضای باز کسب و کار و کیفیت زندگی در رتبه‌ی دوم است! – بیورن لاروال، 20 ژانویه‌ی 2016

بیایید و برای خودتان اسرائیل را از نزدیک ببینید. –پیتر لرنر 21 ژانویه‌ی 2016

پروژه‌ی جدید 60 کشور را در 24 طبقه و بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته از بیش از 16000 نفر رتبه‌بندی می‌کند.ایالات متحده در زمینه‌ی قدرت و نفوذ رتبه‌ی نخست را دارد. سوئد در بیشتر جایگاه‌ها بهترین رتبه را کسب کرد، و در زمینه‌ی بهترین کشورها به لحاظ حقوق شهروندی، تربیت کودکان و زندگی سبز رتبه‌ی نخست را از آن خود کرد. برترین رتبه‌بندی‌های دیگر شامل برزیل به خاطر فرصت‌های شغلی؛ لوگزامبورگ به خاطر فضای باز کسب و کار؛ فرانسه به خاطر نفوذ فرهنگی؛ آلمان به خاطر کارآفرینی؛ کانادا به خاطر کیفیت زندگی؛ ایتالیا به خاطر اموال و منابع؛ هند به خاطر اقتصاد رو به رشدش می‌شود. در پایان، آلمان در مجموع رتبه‌ی نخست را از آن خود کرد.

 

بهترین کشور جهان

این رتبه‌بندی بر نظرسنجی‌هایی تکیه داشت که از 16248 نفر از 36 کشور در امریکا، آسیا، اروپا و افریقا صورت گرفته بود. از بین این‌ها بیش از 8000 نفر “نخبگان آگاه” بودند(افراد دارای تحصیلات دانشگاهی طبقه‌ی متوسط یا بالا). بیش از 45000 نفر رهبران کسب و کار بودند، که به عنوان رهبران ارشد در یک سازمان تعریف می‌شوند یا افرادی که صاحب کسب و کارهای کوچک هستند که دیگران را به استخدام خود در می‌آورند. باقی افراد جزو عامه‌ی مردم بودند.

از هر پاسخ دهنده خواسته شد برای انتخاب تصادفی کشورها درک خودش را به صورت انتخابی تصادفی از 65 خصوصیت به اشتراک بگذارد. این خصوصیات هر یک در 9 دسته‌بندی گسترده تر نمره‌دهی و گروه‌بندی شدند: فرصت‌های شغلی، حقوق شهروندی، نفوذ فرهنگی، کارآفرینی، اموال و منابع، سیاست‌گذاران، فضای باز کسب و کار، قدرت و کیفیت زندگی.

نمره‌های هر دسته بندی بعدا بر اساس ارتباط متقابل با رفاه گسترده سنجیده شد، و با استفاده از برابری قدرت خرید سرانه تولید ناخالص داخلی صندوق بین‌المللی پول در 2014 اندازه‌گیری شد.

60 کشور لحاظ شده بر اساس شاخص‌های دیگر کسب و کار، اقتصادی و کیفیت زندگی انتخاب شدند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار