مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۱۲۹ واحد مسکونی به معلولان ایلامی

عصر ساختمان- معاون توانبخشی بهزیستی ایلام از واگذاری ۱۲۹ واحد مسکونی به معلولان این استان خبر داد.

واگذاری ۱۲۹ واحد مسکونی به معلولان ایلامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس ، فرمان عزیزنیااظهار داشت: از دستگاه‌های دولتی و از مجموعه مردم از خیرین می‌خواهیم که نگاه ویژه‌ای به معلولین داشته باشند.

    معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: در حال حاضر قانون حمایت جامعه از معلولین در مجلس در حال مطرح شدن است و اگر مورد تصویب قرار بگیرد یک تغییرات بسیار اساسی در وضعیت معیشتی و خدمات تخصصی که به معلولین ارائه می‌شود روی خواهد داد.

    وی ادامه داد: در صورت تحقق این قانون می‌توانیم در سطح بسیار بالایی شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم و تاکید می‌کنم که خصوصا در بحث اشتغال معلولین  قانونی را داریم تحت عنوان قانون سه درصد اشتغال معلولین در استخدام‌های دولتی،  که حتی اگر ادارات دولتی این قانون را رعایت کنند ما در طول سال می‌توانیم شاهد جذب بسیاری از معلولین در ارگان‌های دولتی باشیم که متاسفانه این موضوع هم مورد اقبال قرار نگرفته و انتظار داریم از مدیران دستگاه‌های دولتی این موضوع را پیگیری کنند.

    این مسؤول اضافه کرد: علاوه بر آن، در بحث اشتغال معلولین از ابتدای امسال حدود 250 میلیون تومان تسهیلات به معلولین پرداخت شده که برای اشتغالزایی 156 نفر کفایت می‌کند.

    عزیزنیا تصریح کرد: این افراد اعلام آمادگی کرده و مدارک فنی و حرفه‌ای و مجوزهای از دستگاه‌های مربوطه را ارائه دادند و وارد پروسه اشتغالزایی مجموعه بهزیستی شدند.

    معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: در بحث مسکن 129 واحد مسکونی را از طریق فرآیندی که خود مجموعه بهزیستی دارد ایجاد کرده و معمولا افرادی که وارد این فرآیند ساخت مسکن می‌شوند علاوه بر حمایت‌های مستقیمی که خود بهزیستی انجام می‌دهد به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره معرفی می‌شوند.

    وی ادامه داد: افزون بر این حمایت‌های که دستگاه‌های تخصصی دیگر مانند بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی انجام می‌دهند نیز شامل این افراد خواهد شد، از ابتدای سال تاکنون 129 واحد مسکونی به خانواده‌های معلولین واگذار شده است.

    عزیزنیا تصریح کرد: متاسفانه در استان ایلام خانواده‌های بوده که دارای چند معلول هستند و در جامعه زندگی می‌کنند و بیشترین رنج و تحمل این افراد معلول بر دوش والدین آنها است که انتظار داریم به ویژه از خیرین که نگاه خود را به این سمت سوق دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار