مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر صنعت خبر داد:

بنگلادش و آفریقا بازار جدید سیمان ایران

عصر ساختمان- مشاور وزیر صنعت گفت: اگر امروز جای پای خودمان را در عراق سفت نکنیم نمی‌توانیم مطمئن باشیم که ۱۰ سال دیگر بتوانیم به آنها لبنیات بفروشیم. چون آنها به طور حتم به سمت تولید داخل می‌روند. پس چه بهتر که ما با آنها در این زمینه مشارکت کنیم.

بنگلادش و آفریقا بازار جدید سیمان ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازعصر بازار، مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد آخرین وضعیت صادرات سیمان  گفت: ما همچنان پیگیر هستیم تا بتوانیم دوباره بازار عراق را راه اندازی کنیم اما به دنبال بازارهای جدید همچون بنگلادش و آفریقا هستیم که بتوانیم آن را جایگزین عراق کنیم. در بحث کشاورزی نیز عراق کاهش مصرف داشته است به طوری که در کل حجم واردات این کشور در 6 ماه اخیر 30 درصد کاهش داشته اما برای ایران این رقم  7 درصد بوده که این نشان می‌دهد کاهش سهم ما نسبت به دیگر کشورها کمتر است.

    محمد رضا مودودی ادامه داد: در بحث واردات خودرو، سیاست عراق غلط بود. به این صورت که اگر کسی در این کشور به جای قطعه، خودرو را به صورت کامل وارد کند تعرفه کمتری پرداخت می‌کند. این در حالی است که واردات قطعه  باعث اشتغال و فعال شدن مونتاژکاری در این کشور می‌شد که این امر تاثیر منفی بر صادرات قطعات ما گذاشته است اما در حال رایزنی با مقامات عراق برای حل این مشکل هستیم.

    معاون کل رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: افغانستان نیز مانند سایر کشورها کاهش واردات داشته، در واقع این کاهش جهانی است. کشورهای همسایه ما به دلیل درگیر جنگ هستند و با توجه به کاهش درآمد سرانه بیش از سایر کشورهای جهان کاهش واردات دارند.

    وی تصریح کرد: ما به فعالان اقتصادی کشور پیشنهاد می‌کنیم که در عراق سرمایه‌گذاری کنند. باید مرزهای صادراتی ما فراتر از مرزهای جغرافیایی باشد. اکنون تراز تجاری ایران مثبت است اما تراز تجاری آمریکا منفی 790 میلیارد، فرانسه منفی 390 میلیارد و ژاپن منفی 390 میلیارد است. این به معنی ضعیف بودن اقتصاد آنها نیست بلکه به این معنی است که بخش عمده‌ای از کارخانجات آنها در خارج از کشورشان مستقر شده‌ است. کشورهایی مانند تایوان ، تایلند ، چین که امروز تبدیل به کشورهای تولید کننده شده اند.

    مودودی ادامه داد: اگر ما امروز جای پای خودمان را در عراق سفت نکنیم نمی‌توانیم مطمئن باشیم که 10 سال دیگر بتوانیم به آنها لبنیات بفروشیم چون آنها به طور حتم به سمت تولید داخل می‌روند پس چه بهتر که ما با آنها در این زمینه مشارکت بکنیم.

    وی در پایان تصریح کرد: یک ضعف بزرگ بخش خصوصی ما این است که حضور مستقیم ندارند و حتی یک دفتر هم در آنجا تاسیس نکرده‌اند. برای خودشان شبکه توزیع ندارد یا نمایندگی را خودشان مدیریت می‌کنند و هر لحظه ممکن است آن نمایندگی تحت تاثیر رقیب خارجی قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو