مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۱۳۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

عصر ساختمان- استاندار قزوین گفت: در آینده‌ای نزدیک، ۱۳۵۰ قطعه زمین با مجوز ساخت رایگان در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین قرار خواهد گرفت که برای مددجویان تحت پوشش مسکن فراهم شود.

واگذاری ۱۳۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، «فریدون همتی» استاندار قزوین در دیدار با «سیدپرویر فتاح»، رئیس کمیته امداد کشور اظهار کرد: امروز اساسی‌ترین نیاز افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم کردن مسکن است که در این زمینه با توافقات انجام گرفته با شهرداری‌های استان و کمیته امداد استان به‌زودی زمین و مجوزات ساخت آن در اختیار کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: شناسایی افراد نیازمند آغاز شده است و به‌زودی در طرح‌های اشتغال‌زایی که در استان در حال اجراست حدود 2000 نفر به کارگیری خواهند شد.

    همتی در ادامه به توجه ویژه دولت به افراد نیازمند اشاره و افزود: 870 هکتار زمین با مجوز آب در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که در جهت احداث گلخانه و اشتغال‌زایی افراد نیازمند گام خوبی به شمار می‌رود.

    استاندار تصریح کرد: در زمینه حمایت از افراد نیازمند کارها به صورت اداری و سازمانی پیش نمی‌رود و باید کارها دلی و جهادی انجام گیرد.

    «پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد کشور نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: هر سال  در استان قزوین رشد افزایشی در زمینه افراد تحت پوشش وجود داشت که امسال خوشبختانه این آمار نسبت به سال پیش 7.8 درصد کاهش داشته که این کار تحسین‌برانگیز است.

    وی ادامه داد: این کار با کمک دولت و بانک‌ها صورت گرفته که کار بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

    فتاح به طرح‌های حمایتی دولت در زمینه تسهیلات اشتغال اشاره کرد و افزود : دولت هم‌چنین حمایت‌های خوبی در زمینه تسهیلات مالی انجام داده که باعث کاهش افراد تحت پوشش کمیته امداد شده است.

    رئیس کمیته امداد کشور به ظرفیت‌های بالای استان قزوین اشاره و تصریح کرد: با وجود بیش از 3000 واحد تولیدی در استان قزوین، وجود افراد نیازمند در استان بی‌معنی است و باید با کمک صنایع افراد نیازمند تحت پوشش قرار گیرند و هر واحد تولیدی یک فرد تحت پوشش را به کار گیری کند تا دیگر نیازی به حمایت‌های مالی دولت نداشته باشد.

    ترمیم بودجه و حل مشکل کم آبی در دشت بی‌نظیر قزوین

    استاندار قزوین از ترمیم بودجه سالانه استان و تقویت جایگاه اعتباری استان در ردیف‌های جاری و عمرانی و مشکل کم‌آبی در دشت بی‌نظیر قزوین با همراهی و حمایت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

    به گزارش ایسنا، «فریدون همتی» عصر دیروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیسیون عمران مجلس که در سالن باغستان برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات استان قزوین کسری 800 میلیون مترمکعبی مخازن استان است که مصوب شده 300 میلیون مترمکعب از سد طالقان برای تأمین آب شرب 14 شهر و 194 روستا اختصاص یابد.

    وی اضافه کرد: اجرای این طرح بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شده از محل بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی تأمین شود تا بتوانیم نیازهای استان را برطرف کنیم.

    استاندار قزوین از جذب 451 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان پس از برجام خبر داد و یادآور شد: در شرایط پسابرجام 451 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان محقق شده و دو شرکت بزرگ و مطرح خارجی نیز با مشارکت در نوسازی و توسعه چند طرح مهم در حال توسعه فعالیت‌های خود در قزوین هستند که به اشتغال استان کمک خواهد کرد.

    وی تحقق صادرات یک میلیارد دلاری را از دیگر اهداف موثر در استان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون میزان صادرات غیرنفتی استان 300 میلیون دلار است که باید آن را به 800 میلیون تا یک میلیارد دلار برسانیم.

    همتی گفت: برای ایجاد 20 هزار شغل تعهد شده در استان باید همه توان و ظرفیت خود را بکار گیریم تا کارها به سرانجام برسد و به‌دنبال تحقق این چشم‌انداز از ابتدای سال‌ تاکنون 13 هزار و 444 شغل در استان ایجاد و 8000 نفر نیز در این خصوص  تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی  قرار گرفته‌اند.

    وی تصریح کرد: فعالیت‌های اشتغال‌زایی و تولید استان روبه بهبود و شرایط مطلوب است و با حمایت‌های دولت توانسته‌ایم بیش از 747 واحد را مورد حمایت قرار دهیم.

    استاندار قزوین ادامه داد: در بسته حمایتی دولت بیش از 700 میلیارد تومان برای کمک به 747 واحد تولیدی و صنعتی پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تعداد واحدهای برخوردار شده از تسهیلات حمایتی را به هزار واحد برسانیم.

    وی اضافه کرد: 615 واحد تعطیل شده داریم که 31 واحد آن بزرگ و بابیش از 1000 کارگر است که علت تعطیلی در نحوه واگذاری به بخش خصوصی است که با تشکیل تیم بازرسی مشخص شده که 200 واحد می‌تواند در صورت حمایت دولت به چرخه تولید بازگردد.

    همتی اعلام کرد: اگر بتوانیم واحدهای نیمه تعطیل را فعال کرده و طرح‌های توسعه را نیز اجرا کنیم اشتغال 20 هزار نفری محقق خواهد شد.

    استاندارقزوین با بیان این‌که، قزوین می‌تواند تأمین‌کننده امنیت غذای پایتخت باشد، تشریح کرد: 4.5 درصد تولیدات کشور در استان قزوین است و در برخی محصولات زراعی و باغی مانند انگور، کشمش، زیتون، پسته و محصولات دامی مانند مرغ، تخم مرغ و گوشت سفید و قرمز و شیلات در جایگاه‌های اول تا پنجم کشور هستیم.

    وی ادامه داد: در گردشگری با داشتن بیش از 3000 بنای تاریخی، طبیعی، زیارتی می‌توانیم به قطب گردشگری هم تبدیل شویم که این ظرفیت با تأمین اعتبار لازم قابل شکوفایی است.

    همتی یادآور شد: با حمایت رئیس‌جمهور خوشبختانه مهم‌ترین دغدغه استان قزوین در پایین بودن جایگاه اعتباری بزودی برطرف می‌شود و با قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امسال بودجه قزوین ترمیم خواهد شد.

    وی گفت: همچنین مشکل مجوز ماده 215 برای تأمین آب شرب قزوین از محل سد طالقان برطرف شد و با تعیین ردیف بودجه امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

    استاندار قزوین در خصوص حل مشکلات درمانی استان قزوین نیز تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن تخت‌های بیمارستانی در استان نیازمند تامین حداقل 2 هزار تخت جدید هستیم که با اجرای دو طرح مهم آن را حل خواهیم کرد.

    وی در خصوص تأمین اعتبار برای ساخت پروژه بیمارستان 700 تختخوابی خواستار قرار گرفتن در ردیف جدید بودجه شد و تصریح کرد: احداث بیمارستان 700 تخت خوابی با مشارکت بخش خصوصی و یک بیمارستان هزار تختخوابی که دولت نیز در تأمین اعتبار کمک خواهد کرد بزودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

    همتی اضافه کرد: همچنین با تسریع در ساخت سد نهب و بالاخانلو و راه آهن قزوین به رشت امیدواریم مسیر توسعه استان شتاب گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو