مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش سقف تسهیلات هم بازار مسکن را تکان نداد

عصر ساختمان- رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: تا زمانی که اقتصاد رونق پیدا نکند مسکن همچنان در رکود است.

افزایش سقف تسهیلات هم بازار مسکن را تکان نداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،حسن محتشم افزود: خروج مسکن از رکود زمانی خواهد بود که اقتصاد کشور رشد کند و نرخ تورم به زیر 10 درصد برسد.

    وی تصریح کرد : کندشدن چرخه اقتصاد و گردش نقدینگی باعث شده است ما با کاهش و توقف تولید در صنایع ساختمان در بازار مسکن مواجه شویم.
    محتشم ادامه داد : تا زمانی که اقتصاد کلان تغییر نکند و گردش نقدینگی تقویت نشود ، در حوزه مسکن شاهد تغییرات چندانی نخواهیم بود.

    محتشم تاکید کرد : مسئولان وزارت راه و شهرسازی با اعطای وام برای خانه اولی ها امید داشتند در سال 95 شاهد تغییر در بخش مسکن باشند که در 5 ماه اول سال شاهد رشد معاملات بودیم اما این معاملات ، ویژه مخاطبان خاص و واحدهای کوچک و متوسط بوده است.

    وی با اشاره به اینکه بازار مسکن همچنان در رکورد بسر می برد ، تاکید کرد : بیشترین بحث دولت کنترل تورم بود که تک رقمی شدن باعث افزایش بیکاری، کاهش تولید و رکود مسکن شده است.

    محتشم افزود : در سال های آینده شاهد تقاضاهای جدیدی در بازار مسکن خواهیم بود که با رکود 4 ساله ، عرضه جوابگوی تقاضا نخواهد بود.
    وی تاکید کرد: سازمان های زمین و مسکن و شهرهای جدید با اراضی که در اختیار دارند با انبوه سازان تعامل کنند تا از طریق گرفتن زمین وارد چرخه ساخت و ساز شوند و تولید افزایش یابد.

    محتشم با اشاره به تمایل شرکت عمران و بهسازی برای همکاری با انبوه ساران گفت: انبوه سازان برای ورود به بافت فرسوده در بخش ساخت وساز استقبال می کنند اما انتظار می رود وارد تملک نشوند.

    وی تصریح کرد: اگر بلوک های مشخصی در اختیار ما قرار دهند آمادگی ورود به بافت فرسوده را داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی