مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت حدود ۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و احداث مسکن در خراسان رضوی

عصر ساختمان- مدیر استانی بانک مسکن در خراسان رضوی با اشاره به رقم تسهیلات پرداخت شده در استان به حوزه ساخت‌وساز و خرید مسکن گفت: در خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن و ساخت‌وساز پرداخت شده است.

پرداخت حدود ۶۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و احداث مسکن در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایسنا، مهران در خصوص میزان استقبال مردم از طرح مسکن یکم در این بانک اظهار کرد: صندوق مسکن یکم از ابتدای تیر 94 راه‌اندازی شد که میزان سود تسهیلات آن با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات در مناطق شهری به 9.5 و در بافت‌های فرسوده به 8 درصد، پایین بوده و به همین جهت میزان استقبال مردم از آن بسیار گسترده بوده است.

    وی با بیان اینکه بانک مسکن از معدود بانک‌هایی است که بدهی آن به بانک مرکزی خیلی محدود است، گفت: بانک مسکن بدهی عمده‌ای به بانک مرکزی ندارد. البته باید توجه داشت تسهیلات اعطایی مسکن مهر جزو بدهی‌های بانک نیست، بلکه یک خط اعتباری است.

    مدیر استانی بانک مسکن در خراسان رضوی اضافه کرد: در واقع بانک موظف است چند سال دیگر این خط اعتباری را که از بانک مرکزی گرفته است، در یک بازه 20 ساله دوباره به آن بازگرداند.

    مهران در خصوص تسهیلات اعطایی این بانک برای توسعه ساخت‌وساز اظهار کرد: میزان تسهیلات اعطایی بانک مسکن در استان برای توسعه ساخت‌وساز از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر شده است.

    وی تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطایی بانک مسکن برای ساخت‌وساز نسبت به سال گذشته 307 درصد رشد داشته است. این میزان در بخش خرید خانه 98 درصد رشد داشته است. این مساله به دلیل پایین بودن نرخ تسهیلات بخش مسکن بوده است.

    مدیر استانی بانک مسکن در خراسان رضوی با اشاره به رقم تسهیلات پرداخت شده در استان به حوزه ساخت‌وساز و خرید مسکن گفت: در خراسان رضوی حدود 6500 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن و ساخت‌وساز پرداخت شده است.

    مهران ادامه داد: در زمینه پرداخت تسهیلات نیز هیچ مشکلی نداشته‌ایم و از کلیه سازندگان و انبوه‌سازان در هر زمان که خواستند با رعایت تمام ضوابط و دستورالعمل‌های بانک مسکن و بانک مرکزی استقبال خواهیم کرد.

    وی در مورد شرایط پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان بیان کرد: اگر پروژه ساختمانی ایشان 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، ما بدون هیچگونه سپرده‌گذاری و بدون هیچگونه محدودیتی تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیارشان قرار می‌دهیم‌. این وام بستگی به نوع زیربنا و ساخت دارد.

    مدیر استانی بانک مسکن در خراسان رضوی افزود: شرایط پرداخت این وام اینگونه است که هر متقاضی انبوه‌سازی، انفرادی‌سازی و مجتمع‌سازی به بانک مراجعه داشته باشند، همچنین سند مالکیت 6 دانگ قابل ترهین و پروانه اخذ کرده باشند و عملیات ساخت پروژه‌شان حداقل 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

    مهران با اشاره به صندوق مسکن یکم برای اعطای تسهیات ازدواج عنوان کرد: این صندوق مخصوص زوجین است که حداکثر تسهیلات آن در مشهد 120 میلیون تومان است که در قبال سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود. حداکثر میزان پرداخت این تسهیلات در تهران 160 میلیون تومان است.

    وی با بیان اینکه بانک مسکن اولین بانک در سیستم بانکی کشور است که میزان سود تسهیلات را یک رقمی کرده است، گفت: به همین جهت نیز میزان سپرده‌گذاری‌ها در صندوق یکم از ابتدای سال بالغ بر 260 درصد رشد داشته است.

    مهران در خصوص میزان سود این وام‌ها برای زوجین یادآور شد: سود این وام‌ها 8 و 9.5 درصد است. اگر امتیازات وام کامل شده باشد و قصد تهیه خانه در مناطق شهری وجود داشته باشد، میزان سود دریافتی 9.5 درصد است، ولی در مناطقی که بافت فرسوده است، اگر قصد ساخت‌وساز و خرید در این مناطق باشد، میزان سود 8 درصد محاسبه خواهد شد.

    وی از آمادگی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت‌وساز مسکن، خرید مسکن و همچنین صنایع مرتبط با مسکن خبر داد و افزود: بانک مسکن بدون هیچگونه محدودیتی و هیچ‌گونه سپرده‌گذاری می‌تواند تا سقف 150 میلیون تومان وام اعاط کند. حتی ما می‌توانیم تسهیلاتی در بخش صنایع مرتبط با ساخت مسکن مانند صنایع سیمان، فولاد و... پرداخت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو