مدیران خودروعصر اعتبار

فعالیت ۶۰۰ خانه مسافر غیر مجاز در قم

عصر ساختمان- قم- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از فعالیت بیش از ۶۰۰ خانه مسافر غیر مجاز در قم خبر داد و گفت: تنها ۱۸۰خانه مسافر مجاز در قم وجود دارد.

فعالیت ۶۰۰ خانه مسافر غیر مجاز در قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری مهر، عیسی رضایی غروب پنج‌شنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انجمن‌ها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه گردشگری و صنایع دستی که در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، گفت: پنج انجمن حوزه گردشگری و مسافری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، مهمان‌پذیران، خانه مسافرها و جامعه تورلیدرها وابسته به سازمان در قم وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 150 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قم روی می‌دهد، گفت: سالانه چیزی حدود 20 میلیون مسافر و زائر به عناوین مختلف به قم می‌آیند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از ورود 50 درصد از مسافران خارجی کشور به قم خبر داد و گفت: سالانه بیش از 2.5 میلیون مسافر و زائر از کشورهای مختلف از جمله عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس به قصد زیارت به قم می‌آیند.

    وجود 10 هزار تخت مسافرتی در قم

    وی از ایجاد یک تور لیدر هندی در قم خبر داد و افزود: بیش از 10 هزار هندی با ورود و زیارت در قم به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

    رضایی از وجود 10 هزار تخت مسافرتی در قم خبر داد و گفت: یکی از نیازهای اصلی استان ساخت و توسعه هتل‌های پیشرفته و استاندارد است.

    وی با اشاره به نیمه کاره ماندن بیش از 50 طرح و ساختمان گردشگری در قم گفت: اگر به دنبال ماندگاری زائر و مسافر در قم هستیم باید مجتمع‌های تفریحی و گردشگری در استان افزایش یابد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از نحوه فعالیت برخی از اماکن مسافرتی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بیش از 600 خانه مسافر غیر مجاز بدون رعایت اصول لازم حق 180 واحد مسافرتی توانمند و استاندارد را تضییع می‌کنند.

    راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در قم

    وی از صدور یک هزار موافقت اصولی ساخت و توسعه اماکن گردشگری در قم خبر داد و گفت: قم به رغم کویری بودن از ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی برخوردار است.

    رضایی به وجود 110 هتل، 40 مهمان‌پذیر و 62 آژانس مسافرتی اشاره کرد و گفت: استان قم یکی از شهرهای ممتاز و کم‌نظیر در ساخت و احداث مجتمع‌های تفریحی بین‌راهی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عرضه و فروش کالا در حوزه صنایع دستی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: جریان توزیع و عرضه صنایع دستی در استان قم با راه‌اندازی بازارچه‌هایی در پاساژ سعدی، زمزم و برخی دیگر از هتل‌های معتبر رونق می‌یابد.

    رضایی از سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومانی در تولید شیشه‌های صنایع دستی در یکی از شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز تولید بیش از 60 نفر وارد بازار کار خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو