مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت راه با سازمان برنامه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی همکاری می کنند

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت :برنامه مشترک این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت سالیانه ۱۰۰ هزار دستگاه واحد مسکونی برای اقشار کم ‌درآمد در دستور کار قرار دارد.

وزارت راه با سازمان برنامه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،علی چگنی ضمن تشریح برنامه‌های کلان اجرای مسکن اجتماعی در دولت یازدهم افزود: مجموعه اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای گروه‌های کم ‌درآمد جامعه در قالب مسکن اجتماعی تعریف شده و دو برنامه کلان در دولت یازدهم با موضوع تامین مسکن اقشار کم‌درآمد تدوین شده است.
    وی گفت: توافق وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای مسکن اجتماعی با وجود کمبود منابع مالی، در انتظار دریافت منابع است و برنامه‌هایی به صورت محدود با توافق این وزارتخانه، توسط بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن و خیرین آغاز شده که بخشی از اقدامات در زمینه اجرای طرح مسکن اجتماعی محسوب می شود.
    چگنی تصریح کرد: اکنون 12 هزار واحد برای گروه‌های کم درآمد و خانواده‌های دارای معلولِ تحت پوشش نهادها در دست ساخت قرار دارد.
    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اضافه کرد: این وزارتخانه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، در حوزه مسکن اجتماعی برنامه ای در دست تهیه دارد که در کمیسیون زیربنایی دولت چندین جلسه درباره آن تشکیل شده و در مرحله نهایی و تصویب قرار دارد.
    وی افزود: بر اساس برنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه ، ساخت سالیانه 100 هزار واحد به شرط تملیک، اجاره‌ای در طرح مسکن اجتماعی در دستور کار است .
    چگنی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم توجه به بازسازی محلات در بافت‌های فرسوده شهری را پیگیری می کند و از ابتدای کار بازسازی و بازآفرینی 270 محله در برنامه پیش بینی شده و این امر نشان می دهد که یکی از اولویت های در حوزه مسکن توجه به بافت فرسوده شهری است.
    به اعتقاد این مقام مسئول، ویژگی این بافت ها که در درون شهرها قرار دارند و زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، فاضلاب و تمامی امکانات شهری را دارند، در واقع اقدام به نوسازی و بازآفرینی شهری می شود.
    وی گفت: ممکن است در آینده وزارت راه و شهرسازی بخواهد یکسری واحدهای مسکونی ارزان قیمت اجاره دهد و بدین منظور در مجموعه های مسکونی، تعدادی واحد مسکونی را به صورت تصادفی خریداری و در اختیار اقشار کم‌درآمد با اجاره‌های پایین قرار دهد، بدون آنکه برچسب قشرکم درآمد در اذهان عمومی برای برخی از خانوارها ایجاد شود.
    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی افزود: اکنون وجود محلات پایین دست و بالادست به عنوان معضلی محسوب می شود که برچسب‌های اجتماعی به برخی از خانوارها زده می‌شود و تلاش وزارت راه و شهرسازی در برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن جلوگیری از دامن زدن به این مساله است.
    به گزارش ایرنا ، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی پیشتر اعلام کرد؛ طرح مسکن اجتماعی آماده است و بلافاصله پس از پایان پروژه مسکن مهر برنامه‌های این وزرتخانه در زمینه مسکن اجتماعی اجرایی می‌شود و بودجه‌ای که ‌اکنون در مسکن مهر صرف می شود، به مسکن اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی