مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین خانه جهان که هنگام سیل بالا می‌رود

عصر ساختمان- محققان انگلیسی خانه‌ای ساخته‌اند که هنگام بروز سیل تا ارتفاع ۱.۵ متر از سطح زمین فاصله می‌گیرد.

نخستین خانه جهان که هنگام سیل بالا می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، برخی مناطق انگلستان غیرقابل سکونت هستند. زیرا میزان بارندگی و احتمال بروز سیل در آنها بسیار زیاد است و به همین خاطر ساختمان‌هایی که در این مناطق ساخته می‌شوند همواره در معرض خطر سیل قرار دارند.

    از آنجایی که انگلستان یک جزیره کوچک است و گنجایش افزایش جمعیت را ندارد، مهندسان برنامه‌ریزی‌های جدید انجام داده‌اند تا این مناطق هم مسکونی شود. در آخرین اقدام پروژه‌ای با نام «خانه بالارونده» ارایه شده است.

    بر اساس این طرح یک ساختمان قابل سکونت برای خانواده‌ها ساخته می‌شود که در هنگام بروز سیل، پایه‌های آن به راحتی مانند آسانسور بالا می‌آیند تا جریان شدید آب مشکلی را برای آن ایجاد نکند.

    گروه Larkfleet وظیفه طراحی و ساخت این خانه را برعهده دارد و مدل اولیه «خانه بالارونده» به گونه‌ای ساخته می‌شود که سه اتاق خواب را به همراه دیگر امکانات مورد نیاز در اختیار ساکنان می‌گذارد.

    زمانی که هشدارهای لازم برای بروز سیل اعلام می‌شود، سیستم جک‌های مکانیکی شامل موتور اصلی، گیربکس و سیستم‌های بالارونده فعال می‌شوند تا در نهایت خانه با وزن 65 تن به ارتفاع 1.5 متر از زمین بالا می‌رود که تمام این فرآیند در زمان کمتر از 5 دقیقه صورت می‌گیرد.

    شرکت Larkfleet توصیه کرده است زماین که خانه بالا می‌رود، بهتر است ساکنان از ساختمان بیرون روند و البته در طراحی‌های تکمیلی قرار است این خانه به صورت هوشمند و بدون نیاز به فرآیندهای دستی بتواند وقوع سیل را پیش‌بینی کند و از زمین بلند شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی