مدیران خودروعصر اعتبار

سمنان میزبان اجلاس شهرداران جاده ابریشم ۲۰۱۹ می‌شود؟

عصر ساختمان- رییس سازمان شهروندان جهانی گفت: نداشتن فرودگاه، میزبانی سمنان برای برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال ۲۰۱۹ را با چالش مواجه می‌کند.

سمنان میزبان اجلاس شهرداران جاده ابریشم ۲۰۱۹ می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پروفسور یونگ هون کواک در نشست مشترک با استاندار، معاونین عمرانی و سیاسی امنیتی استانداری و شهردار سمنان اظهار کرد: در چهارمین اجلاس جاده ابریشم که با حضور بیش از 50 شهردار شهرهای جاده ابریشم در ارومچی چین برگزار شد با شهردار و شهر سمنان آشنا شدم.
    وی عملکرد شهردار سمنان را موفق ارزیابی کرد و افزود: تعریف‌های مهندس موسوی از شهر سمنان و تاریخ غنی آن و نقش پررنگش در جاده ابریشم و پتانسیل‌های این شهر تاریخی سبب شد مشتاق دیدن این شهر زیبا شوم و تصمیم گرفتم در اولین فرصت راهی این شهر شوم.
    کواک اظهار داشت: پس از شرکت در همایش شهرداری تهران برای دیدار شهردار و شهر زیبای سمنان، راهی اینجا شدم که اشتیاق من موجب تعجب برگزار کنندگان همایش شد اما اکنون باید بگویم از این سفر و دیدن شهر زیبای سمنان و آشنایی با مسوولانش بسیار خرسندم و از این پس سفیر این شهر زیبا نیز در جهان خواهم بود.

    وی، ترافیک را یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ دانست و گفت: تهران هم اکنون با این مشکل دست به گریبان است و ترافیک در آن مشهود است و آرامش را از مردم گرفته اما پس از ورود به سمنان با شهری آرام، تمیز و بدون ترافیک مواجه شدم که مناظر زیبایی هم دارد که نشان از حضور و فعالیت یک شهردار توانمند و مجرب دارد.

    کواک با تمجید تلاش شهردار سمنان برای بین‌المللی کردن این شهر خاطرنشان کرد : همه این عوامل سبب شده که کیفیت زندگی در سمنان بالاتر از تهران باشد و مردم در این شهر آرامش و آسایش بیشتری دارند.

    رئیس سازمان شهروندان جهانی گفت: شهردار سمنان در سفر به چین رایزنی‌هایی را برای اخذ میزبانی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2019 انجام داد که سبب شد سمنان یکی از نامزدهای میزبانی این اجلاس شود و من برای ارزیابی زیرساخت‌ها و پتانسیل های شهر سمنان به این سفر آمدم.
    به گفته وی اجلاس شهرداران جاده ابریشم در سال 2017 در کابل افغانستان و در سال 2018 در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود و چندین شهر از جمله سمنان هم نامزد میزبانی برای سال 2019 هستند.

    کواک خاطرنشان کرد: با دیدن این شهر زیبا و پتانسیل‌هایش من یکی از مدافعان میزبانی این شهر زیبا خواهم بود اما نداشتن فرودگاه یکی از چالش‌های اصلی بر سر اخذ این میزبانی است.

    وی اظهار داشت: میهمانان زیادی برای شرکت در این اجلاس راهی ایران خواهند شد و انتقال این مسافران از فرودگاه امام خمینی به سمنان کار سختی است و شانس میزبانی سمنان را کاهش خواهد داد.

    به گفته وی شهر سمنان باید از لحاظ مراکز اقامتی و هتل هم مورد بررسی قرار بگیرد چون مهمانان زیادی از سراسر دنیا به این شهر خواهند آمد.


    کواک ادامه داد: ظرف شش ماه آینده مسئولان برگزاری اجلاس درخصوص میزبان سال 2019 تصمیم‌گیری خواهند کرد که امیدوارم سمنان برای این میزبانی انتخاب شود.


    فرودگاه سمنان تا پایان امسال راه اندازی می‌شود


    استاندار سمنان نیز در این دیدار و در پاسخ به پروفسور کواک درخصوص مهم‌ترین چالش اخذ میزبانی سمنان گفت: فرودگاه سمنان در حال طی کردن مراحل پایانی احداث است و تا آخر امسال آماده بهره برداری می‌شود.
    دکتر خباز خاطرنشان کرد: البته این استان از خطوط ریلی مناسب هم برخوردار است به نحوی که سفر هیات دولت به استان سمنان از طریق قطار و راه آهن صورت گرفت و جاده‌های مواصلاتی این استان هم مناسبند و از نظر انتقال مهمانان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.


    وی درباره امکانات اقامتی شهر سمنان هم گفت: شهر سمنان دارای هتل‌های خوب و مناسبی است و برای اسکان میهمانان نیز مشکلی نخواهیم داشت.

    استاندار سمنان در پایان تاکید کرد: شهر سمنان آماده میزبانی اجلاس شهرداران ابریشم در سال 2019 است و مردم مهمان‌نواز این شهر نیز از برگزاری این رخداد در شهرشان که به شهر اخلاق معروف است استقبال می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو