مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی خبر داد

ساخت نیروگاه خورشیدی در جاجرم و اسفراین توسط سرمایه‌گذار خارجی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در جاجرم و اسفراین توسط سرمایه‌گذار خارجی در این استان در حال انجام است.

ساخت نیروگاه خورشیدی در جاجرم و اسفراین توسط سرمایه‌گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا صبوری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید 120 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی صادرشده است.

    وی بیان داشت: در راستای سرمایه‌گذاری خارجی مزرعه خورشیدی مجوز دو  نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی در جاجرم و دو نیروگاه 30 مگاواتی در شهرستان اسفراین صادر شده است که کار اجرایی آن از مدتی قبل  شروع‌شده است و اکنون در مرحله مکانیک خاک قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه قرار است تا 10 مگاوات از تولید برق این نیروگاه در اوائل سال آینده وارد مدار شود و تا شهریور همین سال هم، برق صادره در مجوز، تولید خواهد شد.

    وی تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری کاملا خارجی بوده و با اجرای آن اشتغال خوبی در مناطق اجرای طرح‌های ساخت نیروگاه خورشیدی ایجاد می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: این طرح‌های سرمایه‌گذاری پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری برای رفع موانع سرمایه‌گذاری برای استان رقم خورد.

    به گفته وی زمینی در مجاورت پست 400 کیلوولت شهرستان جاجرم، برای ساخت پروژه در نظر گرفته‌شده است.

    صبوری بیان داشت: سرمایه‌گذار خارجی از همه ظرفیت‌های بومی برای ساخت پروژه بهره‌برداری خواهد کرد.

    وی گفت: با توجه به ساخت نیروگاه خورشیدی جاجرم ازاین‌پس بخش عمده‌ای برق مصرفی این شهرستان ازجمله برق موردنیاز صنعت از نیروگاه خورشیدی مزبور تأمین خواهد شد.

    صبوری افزود: ساخت نیروگاه در شهرستان‌های شیروان، اسفراین، بجنورد و جاجرم  توسط سرمایه‌گذاری سوئیسی همم در دستور کار شرکت توزیع برق خراسان شمالی قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی  اظهار امیدواری کرد تا این طرح‌های سرمایه‌گذاری  خارجی برق درآینده به‌تدریج مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در بخش دیگری به   اجرای طرح تبدیل سیم به کابل خود نگهدار اشاره کرد و گفت: در این راستا در  یک‌هزار کیلومتر از خطوط برق طرح تبدیل سیم به کابل خود نگهدار اجرا می‌شود.

    وی تصریح کرد: اعتبارات مربوط به اجرای طرح تبدیل سیم به کابل خود نگهدار تامین شده است و امیدواریم این برنامه  در آینده به‌طور کامل محقق شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی  یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها برای 250 نفر شغل ایجادشده است و مزیت‌ها و منافع زیادی را به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو