مدیران خودروعصر اعتبار

در راستای توجه به اصول پدافند غیرعامل؛

اتاقک موتورخانه و ایستگاه پمپاژ ایمن طراحی و ساخته شد

عصر ساختمان- معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان کرمان از ساخت و طراحی ایستگاه پمپاژ ایمن در آبفار کرمان خبر داد.

اتاقک موتورخانه و ایستگاه پمپاژ ایمن طراحی و ساخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید جمالی‌زاده گفت: با همکاری حوزه معاونت بهره‌برداری شرکت آبفار کرمان و یک شرکت خصوصی کانکس ویژه محافظت از موتورخانه و ایستگاه‌های پمپاژ آب ساخته و مجهز شد.

    وی به نصب انواع سنسورهای محافظت از برق گرفتگی و آتش سوزی و نیز انواع قفل‌های ضدسرقت از جمله مزایای این اتاقک اشاره و اظهار کرد: کانکس های ساخته شده در کف خود سوراخ‌های ریزی برای خروج آب اضافی جمع شده دارند وهمچنین کابل برق نیز در کف کانکس به شکل خاصی تعبیه شده تا شکل زیبای اتاقک را حفظ کند.

    معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان کرمان از دیگر ویژگی‌های این اتاقک خاص را نصب چهار پایه بتنی در چهار طرف کانکس و حذف ساخت فونداسیون کف کانکس، نام برد و تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های مثبت این کانکس یا اتاقک نگهداری تجهیزات آب رسانی، پوشش خوب درزها توسط فیلتر و ممانعت از ورود گرد وغبار و به مرور زمان فرسودگی و کثیف شدن ناشی از ورود گرد وغبار است.

    وی ادامه داد: همچنن تمامی قطعات جدار و سقف جهت جلوگیری از زنگ زدگی از جنس گالوانیزه است و رنگ کانکس از نوع کوره‌ای الکترواستاتیک و دربهای بیرونی و درونی آن از استحکام و ایمنی بالایی برخوردارند.

    جمالی‌زاده با اشاره به اینکه این موتورخانه مجهز به تابلوی محافظ جان، سنسور دزدگیر، تهویه و نیز خدمات جی اس ام است، افزود: این کانکس‌ها یا اتاقک‌های پیش ساخته به تکنولوژی روز به ویژه برای ایمنی پرسنلی که به موتورخانه وارد می‌شوند، مجهز است.

    وی اظهار کرد: سنسور دزدگیر اتاقک یک دقیقه بعد از ورود به داخل کانکس به صدا درمی‌آید و امکان قطع صدا تنها برای اپراتور و فرد فنی وابسته به شرکت آبفار فراهم است.

    معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه تولید این کانکس به همراه تجهیزات مختلف ایمنی و مدرن آن 15 میلیون تومان هزینه داشته است، تصریح کرد: ایده ساخت این اتاقک در معاونت بهره برداری شرکت آبفار مطرح و با کمک یک شرکت سازنده کانکس پیاده شد.

    وی خاطرنشان کرد: سیستم (جی اس ام) در این اتاقک به این گونه عمل می‌کند که به محض باز شدن درب کانکس موضوع باز شدن درب برای سه نفر به شکل پیامکی ارسال می‌شود. این تابلو در ورودی کانکس نصب شده و از برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می‌کند.

    وی از ساخت و نصب اولین کانکس از این مجموعه در حسین آباد دهدار شهرستان جیرفت خبر داد و عنوان کرد: 5 کانکس دیگر از این نوع در دست ساخت است تا در دیگر روستاها نصب شود.

    معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان کرمان با اشاره به نصب چهار قفل بیرونی و درونی برای جلوگیری از سرقت احتمالی، تاکید کرد: از این پس تمام اتاقک‌های محافظ موتورخانه و ایستگاه پمپاژ  از این نوع ساخته خواهد شد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام بی‌نظیر در راستای توجه به اصول پدافند غیرعامل بوده و می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های نگهداری این گونه اتاقک ها را کاهش داده وبه افزایش عمر تجهیزات نیز کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار