مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت برج آزادی در دی ماه به اتمام می‌رسد

نباید به سبک قبلی برج آسیب وارد شود

عصر ساختمان- رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دی ماه و قبل از آغاز دهه فجر کار مرمت برج آزادی تمام خواهد شد.

مرمت برج آزادی در دی ماه به اتمام می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برج آزادی جزو یکی از بناهای ارزشمند کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: به همین دلیل باید در به کارگیری مصالح، سنگ‌ها و عناصری که برای مرمت این برج استفاده می‌شود، نظر کارشناسان میراث وجود داشته باشد.

    وی افزود: به دلیل حساس بودن این نماد ارزشمند، بارها سنگ کف آن را عوض کرده‌اند چراکه نباید به سبک قبلی برج، صدمه وارد شود.

    رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یکی از دلایل مهم تأخیر در بهره‌برداری از برج آزادی حساسیت در انتخاب نوع سنگ‌های آن بوده است.

    حکیمی پور ادامه داد: معاونت فنی و عمران شهرداری تهران قبل از شروع فصل بارندگی‌ها کار مرمت را سرعت خواهد داد تا به برج آسیبی وارد نشود.

    وی با بیان اینکه عایق‌بندی این برج به اتمام رسیده است، گفت: در دی ماه و قبل از آغاز دهه فجر کار مرمت تمام خواهد شد تا به مناسبت اتمام مرمت برج، آیینی در آن‌جا برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی