مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

کاوش های باستانشناسی در جنوب استان کرمان استمرار می یابد

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: کاوش های باستانشناسی در شهرستان های جنوبی استان کرمان با محوریت جیرفت استمرار می یابد.

کاوش های باستانشناسی در جنوب استان کرمان استمرار می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمود وفایی در آیین افتتاح اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در اوایل دهه 80 مسئولان، قضات و فرماندهان انتظامی و امنیتی وقت مانع از به یغما رفتن داشته های تاریخی و باستانی این شهرستان شده اند، گفت: بدون شک از نام این عزیزان به نیکی یاد خواهد شد و باید نسل امروز و نسل های بعد قدردان زحمات آنها باشند.

    وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مباحث گردشگری است، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا مبنای توسعه خود را بر پایه گردشگری قرار داده اند.

    وفایی از جیرفت به عنوان مرکزیت حوزه تمدن هلیل رود نام برد و اظهار داشت: بدون شک جیرفت سرزمین شگفتی ساز و شگفتی آفرین بوده و هست و باید از ظرفیت های تاریخی، باستانی و گردشگری آن به بهترین شکل بهره لازم را برد.

    وی با اشاره به اینکه افتتاح اداره میراث فرهنگی جیرفت در راستای اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید و دیدگاه مثبت استاندار کرمان نسبت به مقوله های میراث فرهنگی و برای  استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان است، بیان داشت: امیدواریم با افتتاح این اداره شاهد استمرار دوباره کاوش های باستانشناسی در بیشتر شهرستانهای جنوبی استان با محوریت جیرفت باشیم.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان جیرفت، افزود: باید زیرساختهای گردشگری جنوب استان به ویژه در بحث اقامتگاههای بوم گردی و روستایی که مورد توجه گردشگران است، به بهترین شکل دنبال شود.

    وی با تقدیر از پیگیرهای نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت، تصریح کرد: انتظار می رود با همکاری و پیگیریهای وی شاهد احداث و افتتاح موزه منطقه ای جیرفت تا پایان کار مجلس دهم باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی