مدیران خودروعصر اعتبار

مسؤول دفتر فنی میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

مرمت کاروانسرای «قانلو بلاغ» گرمی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد

عصر ساختمان- مسؤول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت کاروانسرای «قانلو بلاغ» شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد خبر داد.

مرمت کاروانسرای «قانلو بلاغ» گرمی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از فارس، ابراهیم شکری شامگاه پنجشنبه در بازدید از کاروانسرای «قانلو بلاغ» شهرستان گرمی اظهار کرد: عملیات مرمتی کاروانسرای «قانلو بلاغ» از خرداد ماه سال جاری با اعتبار 2 هزار و 540 میلیون ریال آغاز شده است.

    وی افزود: عملیات اجرایی پروژه در ضلع شرقی و بخش‌هایی از ضلع شمالی مجموعه به مساحت حدود 420 متر مربع انجام شده است.

    مسؤول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از جمله عملیات مرمتی انجام شده در ضلع شرقی و بخش‌هایی از ضلع شمالی مجموعه می‌توان به آوار برداری، تکمیل آجرنمای دیواره‌ها، اصلاح پایه‌ها، اجرای تاسیسات مکانیکی و زیر ساخت تاسیسات برقی، اصلاح و اجرای طاق و قوس‌ها، استحکام بخشی و تعمیر گنبدها، اجرای طاق دزدی، زیرسازی و عایق‌کاری و سنگ فرش پشت بام اشاره کرد.

    شکری تصریح کرد: تاکنون عملیات مرمتی این کاروانسرا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی زیر بنای این کاروانسرا را یک هزار و 450 متر مربع عنوان کرد و افزود: این کاروانسرا مربوط به دوره صفویه بوده و دارای 625 متر مربع محوطه با عرض دو هزار متر مربع است.

    مسؤول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: این بنای تاریخی در سال 85 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    شکری با تأکید بر اینکه اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال جهت تکمیل عملیات مرمتی کاروانسرای «قانلو بلاغ» و بهره‌برداری آن مورد نیاز است، خاطر نشان کرد: عملیات مرمتی این بنا در صورت تحقق اعتبار لازم پیش‌بینی می شود تا 18 آذر ماه سال جاری به پایان برسد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی