مدیران خودروعصر اعتبار

دریافت‌ نخستین تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم

عصر ساختمان- نخستین افتتاح‌کنندگان حساب صندوق پس‌انداز یکم، بانک مسکن پس از یک دوره انتظار یک‌ساله و تکمیل فرآیند تشکیل پرونده تسهیلات خود را دریافت کردند.

دریافت‌ نخستین تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان »به نقل از ایسنا ، حساب صندوق پس‌انداز یکم از 18 خرداد ماه سال گذشته با هدف اجرای رژیم پس‌انداز تهیه مسکن توسط بانک مسکن و با حمایت وزارت راه و شهرسازی تاسیس شد. صندوق پس‌انداز یکم به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بانک مسکن یکی از روش‌های مطمئن تامین مالی در جهت تهیه مسکن به شمار می‌رود.
    تا پیش از تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن یکم، متقاضیان دریافت تسهیلات با افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن، پس از یک‌سال می‌توانستند نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان اقدام کنند که درصد بسیار ناچیزی از هزینه ملک را در بر می‌گرفت اما با تاسیس حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم امکان ارائه تسهیلات برای هر فرد تا سقف 80 میلیون تومان و برای زوجین تا 160 میلیون تومان پس از دوره انتظار یک‌ساله فراهم شد.

    نخستین تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن پس از یک‌سال سپرده‌گذاری، در شعب ایرانمهر و شهدای گرگان، شعبه مرکزی ماهشهر، شعبه پاسداران بندرعباس، شعبه سروش اصفهان، شعبه معالی‌آباد استان فارس و شعبه مرکزی نور مازندران پرداخت شد.

    مهدی تازیکه نخستین دریافت‌کننده تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز یکم از استان گلستان بود. تازیکه درباره روند دریافت تسهیلات خود گفت: در تاریخ 6 تیر پس از یک‌سال افتتاح حساب تسهیلات خود را دریافت کردم. طی حدود 4 سال اخیر که زندگی مشترک خود را آغاز کردم مستاجر بودم تا اینکه با دریافت وام خود موفق به تهیه مسکن شدم.

    تازیکه با بیان اینکه مبلغ اقساط این تسهیلات در ابتدا 870 هزار تومان بود که با کاهش 2 درصدی نرخ سود به 850 هزار تومان کاهش یافت، گفت: هزینه منزل خریداری شده بنده 115 میلیون تومان بود که بیش از 50 درصد یعنی 60 میلیون تومان آن از محل دریافت تسهیلات تامین شد.

    سارا کریمیان نیز دریافت‌کننده تسهیلات صندوق یکم از شعبه مرکزی ماهشهر بود که تیرماه سال گذشته نسبت به افتتاح صندوق پس‌انداز مسکن یکم اقدام کرده بود.

    وی که به همراه همسرش از تسهیلات زوجین صندوق یکم استفاده کرده و پس از 12سال با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز یکم و تسهیلات از محل تهیه اوراق در شهرستان ماهشهر(استان خوزستان) صاحب‌خانه شده است گفت: قیمت تمام شده مسکن خریداری شده ما 126میلیون تومان بود که 80 میلیون تومان آن از محل تسهیلات تامین شد که اگر این وام نبود امکان خانه دار شدن ما حداقل تا چندسال آینده فراهم نمی شد.

    اما آیت ترکاشوند از بندرعباس یکی دیگر از نخستین متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم بود که به گفته خودش در تاریخ 24 خردادماه سال جاری پس از یک دوره انتظار یک‌ساله تسهیلات خرید مسکن را از بانک مسکن دریافت کرده است.

    ترکاشوند گفت: من از سال 77 مستاجر بودم که در سال گذشته پس از اعلام خبر تاسیس صندوق پس انداز یکم 30 میلیون تومان نزد بانک مسکن سپرده‌گذاری و امسال 60 میلیون تومان دریافت کردم.

    این دریافت کننده تسهیلات می‌گوید: خوشبختانه با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق یکم از 13 درصد به 11 درصد و نرخ سود تسهیلات جعاله از 20 درصد به 18 درصد مبلغ اقساط وام ما هم کاهش یافت.
    وی افزود: هزینه تمام شده ملک خریداری شده 150 میلیون تومان بود که 70 میلیون تومان آن از محل دریافت وام تامین شد.
    شعبه مرکزی نور در استان مازندران یکی دیگر از شعب بانک مسکن است که نخستین تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را پرداخت کرد.

    محمد تقی دلباسی که اولین دریافت‌کننده تسهیلات مسکن از این شعبه است، گفت: در اردیبهشت سال گذشته با افتتاح “حساب صندوق پس انداز یکم” با یک دوره انتظار 6 ماهه تسهیلات خود را دریافت کردم و در نهایت پس از حدود 8 سال مستاجری موفق به تهیه مسکن شدم.

    حبیب‌الله رنجبر نیز از انبوه سازان استان فارس است. وی نخستین متقاضی دریافت تسهیلات مسکن یکم در استان فارس بود که درباره میزان رضایت خود از این تسهیلات می‌گوید: برای ساخت یک واحد از آپارتمان 2 طبقه به میزان 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.

    وی گفت: هزینه ساخت ملک تاکنون 170 میلیون تومان شده که 60 میلیون تومان آن با دریافت تسهیلات مسکن از صندوق یکم تامین شد که در صورت عدم دریافت این وام فرایند ساخت تا حدود یکسال با تاخیر مواجه می‌شد.
    رنجبرهمچنین از طرح بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات 150 میلیون تومانی خرید اقساطی مسکن به انبوه‌سازان استقبال کرد و گفت: امیدواریم با این اقدامات شرایط برای انبوه سازان در جهت رونق بازار فراهم شود.

    همچنین رضا اکبری نخستین دریافت‌کننده تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم مسکن از اصفهان می‌گوید: با افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم در تیرماه سال گذشته، 60 میلیون تومان برای خرید مسکن تسهیلات دریافت و سپس نسبت به خرید خانه اقدام کردم.

    وی گفت: هزینه ملک خریداری شده من 366 میلیون تومان بود که در صورت عدم دریافت این تسهیلات هر چند باز هم امکان خرید مسکن فراهم بود اما در محله مورد نظر توان خرید مسکن را نداشتم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی